Jag har köpt häst !!!!!!

FannyN

Trådstartare
Och det känns så bra.
Jag sålde min guldklimp för ett halvår sedan eftersom det då var så mycket trassel i mitt liv att jag var fullt övertygad om att häst, det får jag vänta med ett bra tag.
Men sen lugnde sig allt, grisen, som förstörde mitt liv blev fälld i både tingsrätten och hovrätten, jag fick genom det ordning på bodelningen och min egen bankbok var min igen!! Förr sprang jag på möten hos advokat soc och Bup plus ett stödteam varje vecka, nu är det bara slut på det.
Dessutam är jag GLAAAd igen och det ger energi, och som kronan på verket har jag fått i uppdrag av en förläggare att skriva en bok :eek: och då tänker jag som så att det måsta väl vara bästa avkopplingen att åka ut några timmar och rida, gosa ,snuppa och skotta...vad tror ni.

Jag är så glad för min lille pojke, han är så trevlig, vacker , snäll etc.....

Han är inte inriden alls så jag skicka honom på kurs till någon duktig.

Tack för ni läst mitt dravel.....KRAM

Grattis!

Berätta gärna mer om pållen! Hur gammal är han? Färg? Stam? :confused:

Lycka till FannyN och vill du ändå börja med det roligaste själv innan du skickar bort pållen så kan säkert jag och Svarten hjälpa till :)

I VÅRT nya liv ;)

VAD KUL att allt ordnade sig!!! Ha det super bra nu då och GRATTIS!!! :)

Hej alla igen, och jättemycket tack för alla lyckönskningar.
Här är en liten bild på honom.
offepojken.jpg

Hälsningar fanny

Hejsan,

Ja det skulle vara jättekul!! :bump: :banana: :bump: :banana:
Vi behöver verkligen hjälp så det mottages av er med stor tacksamhet... :bow:
Åhhh Svarten, vilken lärare, vi börjar med passen.... :D
Vart ska Svarten bo sen ? Hjälp vad det händer saker :p
Vad spännande det ska bli !!
Kram fanny

Nja, Svarten brukar börja med att låta adepten (som handhäst) veta hut och gå fram och stanna på kommando och inte smita från flockledaren - passen kommer liiiite senare :D

Vet inte exakt var Svarten, Dreygur & Skjóna ska bo, det beror på vem som köper gården, om de vill låta mig arrendera en hage så kan de ju bo kvar. Annars ska jag ha dem nära Karlskoga nånstans :) Och kanske hinner jag RIDA lite också :bump:

Tim

Föresten Tim!

Vad vet du om Sörli 631 (är inte säker på namnet, men tror att du förstår vilken hingst jag menar!)
Har köpt en ny häst som har denne hingst i generna både på mammans såväl som på pappans sida.

Ok, jag kan INGET om islänningar, men en sak vet jag och det är att han är så fuktansvärd vacker :love: :love:

Kram Favina :bump:

Hej, alla igen.
Tack på Offes vägnar för att ni tycker han är fin....han blir nog lite generad, men GLAD naturligtvis.

Idag blev han kastrerad, det gick jättebra,han var såååå duktig....

Allt gick hur bra som helst men sen under själva ingreppet, när jag satt och höll min pojkes lilla huvud, så kände JAG att "jag svimmar"....det gjorde jag ( på håret) inte, kastreringsarbetet var klart just då och jag kunde sätta mig mig ner, i grevens tid....
Kort därefter var Offe var vaken och mumsade hö...med fredagsparty i blicken förvisso...
.
Som tur var, så slutade massa bassetsgodis och andra fyrkanter dansa framför mina ögon, så jag slapp svimma.....

Jag har haft sån tur!!!!!!, Först köpte jag häst av Tim, urgullig kunskapsbank,(med vackra silveranlag....)som man alltid käner sig trygg med. Att ha henne som egenutnämd, av mig, mentor innebär att jag känner att jag aldrig är ensam....

Och så kommer Gittan och Maria...likadana... makalöst duktiga gulliga hästtjejer, TACK för er lilla klimp.

Kramar Fanny :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka