Jag har köpt en Grand Danois!!

E

Eufemia

Ni med erfarenheter, tips och annat får gärna höra av er. Jag får hem henne om två veckor! Hon är svart med lite vitt på bröstet och på framtassarna. Helt ljuvlig...:love:

Sv: Jag har köpt en Grand Danois!!

grattis till en underbar ras! kommer nog gå jättebra....tänk på att dom blir starka bara:p

Instämmer i gratulationerna!!! Är hunden ljuvlig nu så lovar jag att det bara kommer att bli ännu bättre när den blir större :love:
Otroligt snälla, goa och lätta hundar att ha med att göra. MER än ljuvliga!!!!!!

Vad är det för erfarenheter, tips och annat du vill höra? :p Att dom är söta vet vi ju alla redan..

Jag har min andra egna hemma just nu, men är uppväxt med rasen och har varit med om en del valpkullar också.

Vart kommer din ifrån?

Grattis! Grand Danois är härliga hundar tycker jag. Har tyvärr inte haft någon själv men har en bekant som har rasen. Dom är godmodiga, snälla och med på allt.

Många Grand Danois blir tyvärr omplacerade under unghundsperioden. Vet inte om det är en väldigt intensiv period och att inte folk orkar med dom tyvärr.:(

Det är min ras också. Greyhounds är otroligt livliga upp till ca 4 år. Men att någon kan omplacera sin älskade vän för att man inte orkar tycker jag är ofattbart.

Skulle gärna vilja ha en Grand Danois så småningom. Men min sambo tycker att det räcker med hundarna och hästarna vi har. Tur är väl det kanske annars hade gården varit överfull ;-)

Grattis till att skafat dig en underbar ras!! Glöm inte att bilder vid ankomsten är obligatoriskt;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 124
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 651
Senast: Rugge
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka