Jag har köpt dressyrhäst

dobbis

Trådstartare
Jag som ovanskriften säger så har jag köpt en dressyrhäst,men mina kunskaper både i goole och dressyrstammar är begränsade :o

Hon kommer anmälas till 4års kval,trots att hon bara är riden en kort tid.
Nu är min fråga som inbiten hoppryttare,finns det någon i stammen som kan hoppa?
Stammen är De Noir-Lanthan-Akzent I,Pappa är inget mysterium för mig om honom vet jag allt,men Lanthan ? Och någonting i bakhuvudet säger att det är bättre med Akzent ???? finns ju flera nummer,vilken är det som är mest önskvärd?

kicki H hjälp motages tacksamt :bow:

Sv: Jag har köpt dressyrhäst

Tyska hoppindex (Hann)
Lanthan 103
Akzent I 98
Så de var medelgoda.
Farfar De Niro har 63.....

Ja,det är väl ingen risk att den ska kunna startas som hopp"talang" pappa hade ju 66 på hoppningen,men är placerad i LB så han har tydligen lärt sig.
Finns det någon annan intresant info om Lanthan? har inte han varit tillgänglig i sverige eller är jag helt ute o reser?

Min 8 åring är ue Lanthan.

Hon har en alldeles utmärkt teknik och hopphuvud.

Lanthan själv var/ är,(vet inte om han fortfarande lever:o) en svart(mörkbrun) hingst runt 170.

Här är lite info om honom på engelska (källa: allbreedpedigree.com)

Lanthan was 4th out of 33 at his performance test in 1981 but went on to be one of the most popular dressage sires at the Hanoverian state stud, Celle. He sired elegent moving horses that were keenly in demand, although none of them went on to become an international star. His most successful dressage horse was Life von Weyhe.

Ska se om jag hittar mer om honom....

edit, Lanthans far, Lombard ska visst ha lämnat en hel del hopphästar

Senast ändrad:

Åhhhhh vad jag gillar folk som är kunniga och ovanpå det tar sig tid att hjälpa någon annan :love::bow:

Första länken var lite fräck,den hingsten är bror med mitt stos mamma

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka