"Jag har inte mått bra på många år"

Kari Lähdekorpi berättar varför han slutar som tränare - drömmer om att driva en restaurang En av landets mest framgångsrika travtränare, Kari Lähdekorpi, slutar. Efter chockbeskedet berättar han för Sportbladet vad som ligger bakom beslutet. - Jag har ...

Källa / Läs mer:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article14677513.ab

Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Jag har inte mått bra på många år"

Tror det är det bästa för sporten faktiskt. En sån som Kari lockar inga nya hästägare. Tror alla jag känner är rädda för honom. Ingen respekt för sina ägare har han heller. Betala och håll käften är det som gäller. Tro fan att han inte får in några nya hästar i träning.

Nix men jag har bekanta som har. Det va ingen ide att ifrågasätta något för då la Kari på luren i örat. Visst finns det många som är rädda för Kari, sen om de vill stå för det vet jag inte.

Kari Lähdekorpi, 55, är en av de främsta travtränarna genom tiderna i Sverige. Största höjdpunkten kom 2007 när han petade Stig H Johansson från toppen av tränarligan.

En hårt arbetande och mycket kunnig hästmänniska nedvärderar du på hörsägen? Om du själv hade haft häst i träning hos honom kanske jag skulle tro på din utsaga, men att spy galla över någon baserat på rykten det är mycket lågt tycker jag.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Emelie Knutsson var en av Sveriges mest framgångsrika montéryttare – men sedan försvann hon. Nu berättar 29-åringen om hur hon...
Svar
0
· Visningar
567
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Frances Yoda, körd och tränad av danske Flemming Jensen, har lämnat ett positivt A-prov efter ett travlopp på Åby. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
466
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Järvsö Blomster, tränad av Jan-Olov Persson, gjorde det igen. För andra året i rad vann hon Svenskt Mästerskap för kallblodiga ston och...
Svar
0
· Visningar
474
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fredrik Reuterskiöld mot Lennart Reuterskiöld Jr. Tisdagens stora drabbning Pramms Memorial på Jägersro galopp kan bli en ren duell...
Svar
0
· Visningar
531
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama