Jag har hund....tillfälligt ..

KisseNova

Trådstartare
Just nu är jag hundvakt åt en tjejkompis 2 hundar. Tjejkompisen förklarade allt från skötseln, till maten och jag fattade rent utsagt ingenting :crazy: Pojkvännen satt och bara skrattade och undrade om jag fortfarande skulle skaffa hund, och isåfall ville han att jag skulle skaffa en basset hound eftersom jag kan rasen.

Det var rätt konstigt att krypa ner med pojkvännen på en madrass i dubbelsängen för att det låg 2 hundar på den andra som pojkvännen inte ville flytta på. Det känns som hur mycket som helst man ska lära sig. Får se hur fort man vänjer sig att ha hund, dom ska ju vara här ett litet tag. Men trevligt var det iaf i morse när jag gick upp att det var 2 killar som var glada att se mig, det kan jag vänja mig vid :D
(dock vete sjutton om jag kan vänja mig vid alla kläder Geo fick med sig....) Visst är dom söta??

Romeo :
http://s26.photobucket.com/albums/c140/KisseNova/?action=view&current=Bild343.jpg

Geo :
http://s26.photobucket.com/albums/c140/KisseNova/?action=view&current=Bild344.jpg

Sv: Jag har hund....tillfälligt ..

Jag har inte heller egen hund, utan är hundvakt åt en så ofta jag kan. Det finns nog inget som är så härligt som att krypa ner i sängen med ett pälsigt litet monster!

Otroligt söta var dom iallafall! Speciellt Geo:love: Jag har lite förkärlek till chinese crested. Men skulle inte ha egen, som du säger skulle jag inte riktigt kunna vänja mig vid att behöva klä på min hund så mycket som dom skulle behöva på vintern…:crazy:

Detta är första gången som jag är hundvakt åt dessa hundar, även om jag känner dom sen innan. Just nu går Geo inomhus med en tshirt för att balkongdörren var öppen och han frös så (jaa, jag är fjantig med honom men eftersom det inte är min hund så..) problemet med dessa hundar är att Romeo lider av värmen så man får försöka balansera det ...

Vad passar du för någon?? Kul förresten att se att någon skriver rasens rätta namn, eller ja Geos ras heter ju Chinese Crested hairless (finns ju powder puff oxå) . Du kan ju gissa vilken hund pojkvännen vägrar gå med i koppel :angel: .Fast jag måste faktiskt säga att Romeo är mer min stil på hund, mer robust i kroppen

Jag är fjantig med min "pass-hund", också, fast när det gäller annat än värmen. Hon har dock fått en tröja nu, hon är väldigt frusen av sig när det börjar bli minus-grader… Jag tycker det ser för fånigt ut, eftersom hon inte är korthårig utan faktiskt har rätt lång päls :crazy:
Jag har hand om en blandning, kanintax och papillon. Jag är otroligt kär i henne:love:
DSC_0195-c.jpg

Jag är fast när det gäller småhundar, kanske främst för att de är den sorts hund jag hållt på med. Schipperke är min favorit, så jag vill gärna ha en stor hund i en liten hunds kropp;)
När det gäller cresteds så håller jag inte isär hairless/powedrpuff, alla är… Chinese Crested:angel:
Kan gissa vem pojkvännen vägrar gå med, pappa vill knappt gå ut med Schnappi, som jag passar, om han måste, speciellt inte om hon måste ha på sig tröjan;)

:rofl: Inte lätt alla gånger. Vad var det du inte förstod då?
Jättesöta hundar :love: när det gäller Geos kläder är det nog dessvärre bara att vänja sig eftersom han är naken ;). Snåla inte med kläderna om det är kallt ute. Det är ju dundermysigt att vakna upp brevid sin pälsboll och gosa på morgonen!

Vilken sötnos. Min systers papillon är oxå frusen av sig, så det kanske hör till rasen?? haha, du har rätt ..alla är chinese crested (jag håller isär puffen från dom nakna för tjejkompis har diskuterat kines med mig i eveigheter känns det som. Hon är bara inne på dom nakna). Fast det gör inget, för Geo är sååå söt :D

Nej jag kommer absolut inte snåla med hans kläder. Han har ju knappt ingen päls, och cresten värmer ju knappt :crazy:
Han har jämt ett täcke på sig när vi går ut. Får se vad min mamma säger dom dagarna hon är hundvakt. Ska bli kul att se när mamma går ut med sin basset hound, Geo och Romeo. Blandat kompott :D

Jag har redan fått ringa kompisen 1 gång för att hon ska förklara sina hundars beteende. Hon skickade med spraybalsam, schampoo, hudsalvor, örondroppar, mat, kläder, handdukar osv. Det känns ju som en djungel , märks att det var länge sen jag hade hund

Haha, förstår det :D men vad grejer hon skickade med? Hur länge ska hon vara borta? Iofs, Geo såg lite röd ut i armhålorna så där kan jag tänka mig att hudsalvan kommer till nytta.

Men hjälp, vad ska du med allt det där till?
Är det sjukliga hundar på något vis?

Av allt det du räknat upp äger jag bara mat och handdukar och de sistnämnda använder jag bara till att torka tassar.

Vilka saker reagerar du på??

Jag tycker att det är helt normala saker att skicka med. Då ska du bara se vad mamma har i sitt hundapotek om du tyckte detta var mycket. Jag fick en hel del saker eftersom det lutar åt en månads hundpassande. Varför jag är hundvakt är inget jag tänker berätta isåfall får ägarinnan själv skriva det.

Sen att Geo måste ha kläder , det brukar höra till rasen. Dom har ju inte så mycket päls. Och nej, det är inte sjuka hundar. Dock har Geo röda armhålor som ska smörjas in, men sånt kan vara rätt vanligt oavsett ras.

Kläderna och salvan förstår nog både jag och Jadzia, tror nog att det mest kändes som lite väl mycket grejer pga balsamet, schampot och örondropparna (såvida inte någon av hundarna är tillskrivet det av veterinär?). ;)

Precis, varför schampo, balsam och örondroppar?

Nu kanske man badar pälslösa hundar ofta, men den andra såg ut som en schäfer och de brukar få se duschen lika ofta som min rottweiler, dvs knappt alls. Örondroppar har jag bara till hundar med problemöron. Tasse fick det på äldre dagar. Nuvarande har det inte. Röda armhålor har jag inte heller hört talas om.

Det låter som ett litet tillkrånglat hundägande det där. Ingen jag känner pysslar så mycket med sina hundar.

Skinnet på en naken måste hållas efter ganska noga, men jag har ingen koll på hur ofta de ska badas. Kan väl inte vara för ofta, för annars sliter det väl på skinnet istället? Rätta mig den som kan :D.

Japp, den andra hunden är en schäfer.

Spraybalsam är till för Romeo för att underlätta borstningen och undvika att så mycket smuts hamnar i pälsen.
Schampot är till för Geo om jag vill bada honom.

Jag har själv haft en hund med röda armhålor med en mängd veterinärbesök i hans liv. Iofs var han sjuk och fick röda armhålor av sin sjukdom (jästsvamp). Men enligt en hudspecilist så är det är det rätt vanligt med röda armhålor på hund.

Liknande trådar

Körning Hej, Jag är ny här och har bara en liten fråga. Jag har skaffat en rockard till min islänning. En rockard byggd på sabbaxel så den är...
Svar
3
· Visningar
1 333
Senast: Lydia
·
Övr. Hund Jag är jätteallergisk just nu så jag försöker hitta nya sätt att roa hundarna inomhus. Det känns lite fel att be dem att städa efter...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: buschiq
·
Övr. Katt ....växer så det knakar om honom.....han som bara vägde lite över 800 gr när jag fick hem honom då var han ca 10-12 veckor . Nu är...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Heulwen
·
Utrustning Jag köpte en ny Prestige sadel för ca 6 månader sedan. Hästen var vid tillfället inte bra musklad då hon fått en allmän infektion som...
2
Svar
33
· Visningar
3 676
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar