Jag har fått ett nytt husdjur idag

gul_zebra

Trådstartare
Nåja, nästan iaf :angel:

Var ute och delade ut reklam och så genade vi över där majbrasan brukar vara. Där fanns en liten snigel och den är sååå söt :love: (Tror det är en Cornu aspersum men är inte säker än)
Hade skadat skalet dock. Så nu bor den här i en syltburk och ska precis få lite sallad och sepiaskal serverat så den får hjälp att bygga upp skalet igen så ska den släppas ut på samma ställe igen sen :)

Bilder kommer när andra datorn är ledig och jag säger då det - helt sjukt söt är den! :)

Sv: Jag har fått ett nytt husdjur idag

Du är som vanligt inte riktigt klok :D
Men här får du
16_7_206.gif

Kunde ju inte lämna en skadad snigel ute heller :p

(Dessutom har jag faktiskt letat sniglar i evigheter nu för jag vill ta reda på vilka arter vi har i trakterna, så det kom rätt lägligt :D)

Jag må vara korkad men jag är en blödig och väääldigt nyfiken djurvän jag ju :D (och vem kan låta bli att ta in en sån söting? Inte jag i alla fall! :love: )

Naaw vad gullig :love: :D

Här kommer bilder :)

DSC00955.jpg

DSC00957.jpg

Och här syns skadan bäst, dock ser den mindre ut än den är:

DSC00966.jpg

Jisses sådana dära måste du nog hit och laga skal på då man tramapr på tusentals när man är ute och traskar med katten :angel:

Och vi har ena stora vita fulingar också!

Ey stora vita, häftigt! De borde du fota så jag får se tycker jag ;) :D

En Arianta arbustorum var det förresten, dvs en fläckig lundsnäcka. Inte Cornu aspersum som jag trodde :)

Jo visst ska jag det såg 4 stycken igår men tyvärr så är det lite problem här hemma med att få in kameran! :p

Kanske borde säga att för 5 år sedan så planterade jag och min bror in 2 stycken hära och det visade sig vara 2 honor som lade ägg på en gång så fort de kom hit typ! Och så ja nu finns det väl typ 30-50 stycken. Och när det regnar ja jisses vad snäckor det kommer då!

Vad harklar du dig över då?

Jasså? okej då..

Att du skrev att det var honor :p

Fast det förstås, de var ju honor. Och hanar på samma gång. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sundsvall?
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur