Jag har blivit islandshäst"biten"

Ankan

Trådstartare
Jag har blivit islandshäst\"biten\"

:eek:

Så ni kommer säkert få massa konstiga frågor från mig här :p Fast ni får lova att vara snälla.

Jag har inte hittat någon Islandsridksola i närheten av dit jag ska flytta, tror ni att det är svårt att bli medryttare på en islandshäst?

Re: Jag har blivit islandshäst\"biten\"

Tackar :)

Dessutom har min totalt ointresserade sambo blivit kär i dom också :eek: Han sa att en sån måste vi ha :D

Vet precis hur det är.... :D

Blev det själv för ett år sedan!! :love:

Att bli medryttare brukar tyvärr inte vara så lätt... JAg letade som en galning men hittade ingen...

VArt ska ni flytta??

JAg blev också fast för ca 3 år sen... Nu har jag en egen...
/Linda

Jag har gissat att det kommer vara svårt att hitta någon, men jag vägrar tro att det ska vara omöjligt *optimist* Egen häst vill jag förstås också ha men det är inte en möjlighet i dagsläget.

Arvika ska vi flytta till.

Kring Arvika finns många islandshästar så det är säkert inga problem!!

Börja med att gå med i den lokala Islandshästföreningen Glaumur (hemsida) så träffar du "alla" och hittar säkert någon som kan "skola in dig" som medrytttare :)

Ankan! Typiskt att du ska flytta nu då. Jag har letat efter medryttare till min valack tidigare men, vi bor ju i Blekinge. :)

Va skönt att höra, du som har kolla på "islandshästsverige" kanske vet någon med vettig hästsyn som är i behov av hjälp? :D :angel:

Den sidan hittade jag igår och har tänkt gå med där :)

Va skoj..
vi har oxå en issis.. den än jättesöööt..

Det går inte! Jag har vuxit fast på min gård. :D

Men tänk va många fina gårdar det finns där *övertalar* ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
399
Senast: Sryoqwe
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 264
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 123
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar