Jag har blivit hundägare!

X

Xenox

Jag har köpt hund :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :) :love:

Ahh det gick fort när jag väl pratat med uppfödaren jag skickade ett mejl i söndas ringde i måndags och ringde och sa att jag kom och tittade på valpen idag.. och nu ligger hon och sover så sött i min säng :love:
Fast jag har varit på jakt (till och från) sen studenten i juni så det var inte oplanerat, och jag har väntat på denna dagen sen våran labbe dog 96.

Det är en liten ridgebacktjej :love: :love:

Bild på henne i stallet just när hon kommit hem
875059.jpg

Sv: Jag har blivit hundägare!

Välkommen till Rigeback-sällskapet. Jag har en hane på 15 månader.
Varifrån kommer din hund? Vem är uppfödare? *nyfiken* Uppdatera med fler bilder!!!

gud va söt :love: Ja ska oxå ha en ridgeback... har totalt kärat ner mig, men just nu ät det inte läge men när jag flyttat och har ett jobb som "tillåter" (arb. tider) att ha hund då blir det en sån utan tvekan :love:

Lycka till med henne å hon va grymt söt :) :bow:

Kul! Grattis! :bump: Söt var hon också :love: .

Tack för alla svar :)

Varifrån kommer din hund? Vem är uppfödare? *nyfiken* Uppdatera med fler bilder!!!

Hon kommer från ubbhult, typ vid hällingsjö. Kort sagt bushen ;)
Uppfödarens hemsida finns här

Jag kommer med fler bilder senare när jag hunnit få in dem i datorn :)

Grattis! Jättesöt tjej.. :love:

Jag och sambon har funderat på hund i över 10 år nu och ikväll ska vi åka och titta på en liten ridgeback-tik. Hon är faktiskt släkt med din. Återkommer med mer info efter kollen. :smirk:

Kul med en ridgeback :)

Jag har en kille på drygt 3år. Skitmysiga hundar.

Lycka till!

Grattis till valpen :banana: :banana:
Man blir inte aaaaaalls sugen på bäbis igen :angel:
Dundersöt liten vovve :love:

Man blir inte aaaaaalls sugen på bäbis igen :angel:

Jag måste säga att jag verkligen längtar till när hon blir lite större :p :D
Då vet hon att man inte kissar inne och hon behöver inte kissa tre ggr/natt, jag slipper då gå upp mitt i natten :crazy:
Jag kan sätta mig och rida utan att ha någon som passar henne, då kan jag ha henne med mig istället.
Hon förstår att akta sig för hästarna.
Hon vet att hon inte får lov att bitas (hon bet mig så att jag blödde igår :crazy: ).

Men visst är det väldigt mysigt med en liten valp som så gärna kommer och sätter sig i knät och gosar :love: :love: :love:
Här kommer lite bilder på underverket:
889049.jpg

889050.jpg

889051.jpg

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 200
  • Låst
Hundavel & Ras Hej...Ja vad skulle ni säga till någon som "bestämt" sig att hon vill ha sin 1a hund och det ska vara en Dobbis helst eller en...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
23 607
Senast: Brie
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 247
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 370
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama