Jag dödade en katt igår

Mysgrisen

Trådstartare
När vi åkte hem från en feste igår så körde jag på en katt:cry: .

Den sprang fram mitt under framhjulet, jag hann inte se den. Det gick så jäkla fort, jag hann bara se ögonen precis när det small. Det var 70 väg och jag höll hastigheten.

Fy fan vad ledsen jag blev:cry: .

Jag sprang fram till katten, men den var redan död. Det rann blod från ett sår i nacken.

Festen var i krokarna runt Strömsholm, och jag körde på katten precis vid Gula hästen, alltså precis i infarten till ridskolan.

Jag la katten i bilen och körde den till djursjukhuset. Det var ju mitt i natten, och jag visste inte vad jag skulle göra. Det var troligtvis en stallkatt, för den luktade lite illa och var ganska smutsig i pälsen.

Jag såg att den diade ungar, och den var troligtvis dräktig, för det rörde sig i magen på den

Stackars lilla katt. Den var så söt, svart och vit:love: .

Jag fick komma in till sjukhuset och de lyssnade på hjärtat, den var död. Men det rörde sig i magtrakten. Vet trodde att den var dräktig.

När jag frågade så svarade hon att de skulle ge katten en spruta i hjärtat för att vara säkra på att den verkligen var död, och att de skulle avliva ungarna.

De var jätteglada över att jag tagit dit katten och inte bara lämnat den vid vägen. De sökte efter märkning men det fanns ingen, så de skulle sätta upp lappar om att en katt blivit överkörd.

Jag var helt skakis efteråt och bara väntade på att något mer skulle rusa fram från dikeskanten.

När jag vaknade i morse så var katten det första jag tänkte på. Stackars liten:cry:

Sv: Jag dödade en katt igår

Usch vilken hemsk historia, jag förstår att du är lessen och tagen. :cry: Men en stor :bow: till dig som stannade och tog hand om katten.

Jag har gjort samma sak, den dog direkt den också.
Underbart (eller vad man nu säger i en sån situation) av dig att ta den till veterinären och av dom att lägga ner tid på att kolla upp den.

Jag är livrädd för att köra på en katt eller hund, speciellt om djuret bara skulle skada sig så att jag skulle bli tvungen att akut avliva för att stoppa lidandet! Ett råddjur skulle jag inte ha några problem att avliva, men en katt :(

Vilken "tur" ändå att du var så nära djursjukhuset, här jag bor tar det ca 30 min att åka till ulltuna.

Det är det värsta med sommrarna, att gräset är så högt i vägkanten att man inte ser om det är något djur där.

Å stackars dig, jag skulle må skittaskigt...
Men en eloge till dig att du tog den till djursjukhuset..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka