Jag borde ha en egen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med medrytteri har sina begränsningar. Man är fast vid att saker och ting är som de är. Det är typ inget man kan ändra på. Dessutom rider jag ju bara 2 dagar i veckan vilket jag tycker är begränsande.

Så igår satt jag åter och hängde över annonser med hästar till salu. Och visst blir jag sugen på en del jag hittar. Men om jag skaffar häst nu blir det inget med husköpet. :cautious: Jag kan säkert skaffa både häst och hus (så småningom) men allt tar sin tid och behöver ske i rätt ordning. Det är då otåligheten börjar krypa under skinnet för jag vill ju helst ha allt nu på en gång med detsamma, helst igår.

Och i morse satt jag åter och tittade på husannonser. Det har dykt upp ett objekt i mitt område med en okej prislapp men skicket är därefter. Huset är byggt 1969 (nackdel) och planlösningen är minst sagt märklig. Dessutom ser det inte ut att vara så lätt att ändra om heller med tanke på svårigheten att flytta antingen murstock eller dusch. Eftersom jag tänkt installera solceller så är ju även takets riktning och lutning av intresse. På den här är det sydostlig riktning, vilket inte är helt optimalt men nog kan funka ändå. Tomten är svår att bedöma, men behöver helt klart röjas. Sen ligger ju landsvägen väldigt nära så det är en viss risk att man störs av trafiken.

Äh, jag får nog jobba lite mer på det där med att skaffa ett nytt jobb på en annan ort där husen är finare. Jag misstänker dock att jag är lite för kräsen på jobbpunkten. Ibland hittar jag jobb som kanske skulle kunna funka men då faller det i regel på att jag inte tror att jag kommer att trivas på sikt. Så jag söker inte ens.

Det är hela tiden en avvägning mellan olika intressen. Nu har jag ju ett bra jobb men ett icke optimalt boende. Jag är ju inte så intresserad av att vända på det heller till ett bra boende och ett tråkigt jobb. Hur man än vänder sig har man visst ändan bak.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 760
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
929
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår blev det klart att det var jag som skulle skriva kontrakt på huset och inte den andra budgivaren som bjöd över mig. Så telefonen...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: Magiana
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 629
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp