jag blir SÅ jäkla ledsen

M

minna_mook

hade haft med min hund på ett ärende och satt på bussen hem .. stek hett så jag hade med mig en vattenflaska och en "glass bägare" (att dricka ur ) till henne . på bussen kommer en annan hund (stor) som man tydligt ser lider av värmen ... inte nog med att mannen som håller i hunden skriker ( och då menar jag - SKRIKER ) på hunden när den satte upp tassen på sätet

" jävla hund " och rycker ner den på golvet i nackskinnet

jag som bara hade lite kvar på bussresan tänkte vara vänlig och ge vattnet jag hade till den hundägaren eftersom jag snart va hemma
så räcker ( i all välmening ) fram vattnet till frun ( eller vem fan det nu va .. tanten som va med gubben och hunden )

" han ser lite törstig ut och jag ska ändå hem nu och behöver det inte mer "

då börjar hon garva åt mig " små tinkerbellhundar som din kanske dricker evian från flaska men det gör inte min " ( hade köpt vattnet och ja - det enda vatten som fanns att köpa utan bubbel va evian )
jag - " nej jag ville bara va snäll, det är ju så varmt"

varpå hon vänder sig till sin man och utbrister
" lilla fiina flickan med lilla söta hunden tror inte vi kan ta hand om vår hund - är du snäll och säger till henne att hon kan ta sin lilla handväska och gå härifrån " ( det va alltså meningen att jag skulle höra det )

jag bara tappar talförmågan, får en tår i ögat över att någon kan vara så elak när jag ville vara snäll och gick och satte mig på min plats ... :(

ska aldrig mer försöka va snäll ..... trodde att hundägare i allmänhet hade nått innanför pannbenet men så är tydligen inte fallet .

tänker faan inte bli hatad bara för att jag har en liten hund .. känns som jag är otroligt mer seriös i min hund hållning än va dom någonsin kommer bli .. :(

Sv: jag blir SÅ jäkla ledsen

men vilka puckon... Man blir helt matt när man hör vilka idioter det finns. Bra gjort av dig i alla fall att du erbjöd vatten, du gjorde vad du kunde för deras stackars hund. Tror de att ju större hund dessto mindre behöver de dricka? Fast de kanske trodde att de köpt en kamel som kan omvandla sitt fett till vatten?

Kram på´dig! Javan

Fy fasen, vilka människor. Enligt min egen hobbypsykologiska uteslutningsmetod misstänker jag att de kände sig träffade, och bemötte det med taggarna utåt.

Gulligt av dig att tänka på hunden! Trist att du skulle få ett sådant trist bemötande. Själv hade jag blivit skogstokig och troligtvis klämt ur mig några väl formulerade ord som av någon anledning ofta finns där när jag verkligen behöver dem.

Angående att ha en liten hund så tror jag många kopplar ihop små små "handväskhundar" med Paris Hilton, och den bild som presenterats av henne just nu är kanske inte så positiv för det kvinnliga släktet?!

huvaligen, vet hur det känns att bli slagen i ansiktet sådär.. :(
och nu efteråt tänker man "jag skulle ha sagt si och så"..

t.ex "så ni låter eran hund vara törstig i den här sommarvärmen för att ni vill visa att ni är arbetarklass och inte dricker flaskvatten?"

alltid lättare om man har en kompis att härmas tillbaka med "ohh vi är minnsan arbetarklass och då bryr vi oss inte om att våran hund är jättevarm och törstig" :smirk:

och FORTSÄTT ATT VARA SNÄLL! om dem du är snäll mot är idioter är inget du kan göra åt.. det är bara synd om dom och förmodligen tyckte alla andra på bussen att dom betedde sig som idioter oxå, och tyckte att du var snäll som erbjöd idioternas törstiga hund vatten.. :bow: :bow: :bow:

Verkligen gulligt av dig att erbjuda hunden ditt vatten. Fortsätt med det, även om just dessa hundägare verkar mer än lovligt dumma.

Usch vilka elaka människor... Ibland har man inte mycket för att man är snäll...
Min mamma sa alltid: Det gör inget om du är söt, bara du är snäll :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en boxertik på 2 år, världens snällaste när det kommer till människor. Älskar allt å alla, precis som en boxer ska vara...
Svar
10
· Visningar
5 037
Senast: Ainon
·
R
Övr. Hund Måste bara kräka av mig lite.. Va ute på lång ridtur med en kompis igår. På en grusväg mötte vi en kille med en ung am staff. På långt...
Svar
6
· Visningar
1 207
Senast: restless
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 453
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka