Jag blir så förbannad.

karamelldrottningen

Trådstartare
Det finns få saker som gör mig arg. Men att missköta sitt ansvar som djurägare är en av dem.

Hur i %<*$£¥ kan en person lämna sin hund i en månad för att resa till "pojkvännen" och hunden är instängd i lägenheten och överlever knappt (extremt mager och svag) genom vattnet från toaletten?!

Jag finner knappt några ord men blir än mer arg när jag tänker på hur fjuttigt straffet kommer bli. Djurförbud putsan! Kan vi inte införa mer ordentliga staff istället. Flera år i finkan som minst! Och det är ändå snällt med tanke på om jag ensam hade fått bestämma hennes straff :devil:.

Jag vill se en ändring! Detta SKA inte förekomma!

Sv: Jag blir så förbannad.

Helt obegripligt för mig att man kan göra så. Har människan inte minsta empati i kroppen?

Hunden klarade väl sig inte utan den fick väl avlivas för den var i för dåligt skick (eller finns det två sådana fall? Ett är ju dock ett för mycket!)

Hunden var oforsakrad, vet kunde inte garantera att han skulle bli vettigt aterstalld (har jag for mig jag laste, jag var ganska upprord sa minnet kan svika mig) darfor beslutades det om avlivning for hundens skull...

och ja... alltsa... det ar sjukt. Hela historien ar sinnessjuk och jag tycker enormt synd om hunden.

Ja det är sinnessjukt. Blå stjärnas veterinär (och även andra) hade bedömt att det förmodligen inte skulle gå att återställa hunden eftersom han var så gravt vanvårdad och henne fick de inte tag på.

Jag blir alltid ledsen vid liknande fall men detta tar nog priset! Jag hade velat ha en förklaring åtminstone. Men ägaren bara ljuger uppenbarligen (historien går inte ihop).

Djurförbud vad är det för straff egentligen? Folk med "hundförbud" skaffar hund ändå och hävdar att det inte är deras så i praktiken är det som att inte ge nått staff alls. Ska det verkligen behöva gå till på detta vis? Är inte lagen vad gäller djurplågeri löjligt efter. Hade det handlat om ett barn då hade vi pratat om grova böter och fängelsestraff. Men nehedå för det är "bara en hund" :grin:...

Gör man så är man sjuk i huvudet, riktigt psyksjuk, saknar helt empati, djurplågare behöver fan vård.

KL

Jag fattar inte ens varför hunden var kvar hemma i bostaden....hundvakt eller inte, eftersom hon skulle vara borta sååååå länge!
Vem F*n lämnar en hund hemma med endast mattillsyn och rastning ( och nu blev det inte ens det) mer än ett dygn om det krisar???
Man ser väl till att hunden är HOS någon när man planerar att åka bort en längre tid?
Resten är ännu mer obegripligt och ägare och hundvakt är inte ens människor i mina ögon.
Med tanke på första uppmärksammade incidenten kan man ju bara hoppas att den ligger ägaren extra i fatet för en hård dom.

Jo hårdare straff hade definitivt behövts. I USA ger de böter, ibland kort fängelsestraff och personen får eventuellt stå för nödvändiga veterinärkostnader. Fast får djurpolisen/polisen inte tag i dem slipper de straff de med. :(
Det låter som att ägaren i vart fall kommit överens med att någon ska se till den? inte för att det är tillräckligt med enstaka promenader.. jag har sett sjukare fall på youtube, där folk flyttar och överger sina hundar/katter/andra djur. Usch.
Jag saknar en länk så man kan läsa om händelsen.

Senast ändrad:

Fruktansvärt!!
Får mig att tänka på min kollega som reste bort en månad till sin pojkvän i usa (hunden var hos hennes föräldrar och hade det bra) men bokade om sin resa och kom hem en vecka tidigare för att hunden saknade henne så mycket :love:
Dock hade hon pojkvännen med sig hem också ;)

kl

Tycker det är helt vidrigt.

Djurförbud borde hon definitivt få, och djurförbud borde innebära att man inte ens får passa ett djur överhuvudtaget. Då skulle man inte kunna fiffla som många gör.

Sedan borde hon få ett kok stryk också.

KL

Jag läste förhörsprotokollen efter att ha sett bilderna på hunden och tyckt så väldigt synd om den. Det slutade dock med att jag tyckte mer synd om människorna. De verkar inte ha några ljusa liv.

Men djurförbud, absolut.

kl

Tycker det är helt vidrigt.

Djurförbud borde hon definitivt få, och djurförbud borde innebära att man inte ens får passa ett djur överhuvudtaget. Då skulle man inte kunna fiffla som många gör.

Sedan borde hon få ett kok stryk också.

Man kan ju få förbud att både äga och ha hand om djur.

Hoppas det blir så för henne.

Läste protokollet

Bruden verkar helt psykiskt störd. Dessutom ljuger hon om allt. Först var hon på djursjukhuset, sen var hon utanför. Hon åkte dit med djurambulansen men sen tog hon spårvagn.

Veterinären hon aldrig såg hade mellanbrunt hår, sedan ljusbrunt.

Mamma verkar inte bättre precis då hon inte vill kommentera och en enda som har bevis på att han faktiskt skrivit och uppriktigt undrat över hunden är "x-killen". Som den psykiskt störda bruden försöker skylla allt på...

Spyr på sådana människor, tror inte ens hon tycker det är hennes fel.

Blir bara så jävla arg! På sådana här brott, med tydliga bevis, borde det absolut vara fängelsestraff, hög böter och förbud mot att äga något djur någonsin!

Senast ändrad:

Det finns få saker som gör mig arg. Men att missköta sitt ansvar som djurägare är en av dem.

Hur i %<*$£¥ kan en person lämna sin hund i en månad för att resa till "pojkvännen" och hunden är instängd i lägenheten och överlever knappt (extremt mager och svag) genom vattnet från toaletten?!

Jag finner knappt några ord men blir än mer arg när jag tänker på hur fjuttigt straffet kommer bli. Djurförbud putsan! Kan vi inte införa mer ordentliga staff istället. Flera år i finkan som minst! Och det är ändå snällt med tanke på om jag ensam hade fått bestämma hennes straff :devil:.

Jag vill se en ändring! Detta SKA inte förekomma!

Delar helt din åsikt .

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka