Jag blir galen!!!

C

Calizto

Min och sambons 16 veckors kattunge går just nu under smeknamnet terror-katten. Vad har han då gjort? Jo han terroriserar våra stackars blommor till husse och mattes vansinne.

han brukar leka lite med våra blommor, inget som stör nämnvärt mer än att man får plocka upp ett blad eller två. Men igår/idag har han avancerat... I morse efter min morgonpromenad (efter att jag lekt med honom ett bra tag, matat, vattnat och myst) så hade terroristen lekt riktigt våldsamt med en av våra blommor som står på golvet, blomblad och jord ÖVERALLT. Nåväl, matte muttrar och tar fram dammsugaren. Sedan när jag kommit hem från skolan så är det samma sak igen! blomblad och jord överallt. Antar att den stackarn känt sig lite understimulerad idag då jag vanligtvis är hemma och kan leka med honom när det börjar bli för våldsamt med blommorna. Han har även ett klätterträd och massa leksaker att leka med så det är nog inte det...

Läste lite om OFF, fyspray och kristaller här på forumet, vad är bäst? vad fungerar, fungerar inte? är de dyra?

just nu har jag hällt citronjuice i krukan som en nödlösning medan vi ska iväg till sambons pappa på middag men jag vill ha något som kan vara där "alltid" för nu jäklar är det krig! :devil:

Sv: Jag blir galen!!!

Hahahaha vilken ras är det??

Jag har nu 2 odågor hemma som nu är 7 månader gamla och haha :rofl: dom har tillsammans vält ner ungefär 30 krukor.. och sprät jord över allt men det är sånt man får ta om man har en busig livfull katt :p men ibland så ser min mamma lite snett på dom :devil:

haha men det är sånt man får räkna med.. fast min exotic skulle ALDRIG få för sig att förstöra nått ush nej hennes päls hade kommit i oordning haha :rofl:

men vi älskar dom endån :love::D

Sedan jag "blev med katt"har jag övergått till att bara ha riktiga krukväxter i köket där katterna endast får vara när jag också är där inne. I övriga rum har jag tygväxter men även kattgräs. varje försök till att ha riktiga växter tillgängliga för katterna slutar med att när de varit ensama har de haft ned blommorna och knipsat dem till förstörelse. Sedan påstår de storögda att krukväxterna själva hoppat omkring och betett sig som berusade när jag inte såg.....Skojar. Mest ledsen blev jag en gång när jag fick blombud med vackra rosor och hade precis införskaffat min första katt och så knipsade han av varenda ros....Mutter.....

Jag fick ge upp. Katten dödade min bambu. Nu har jag bara kaktusar. De är tydligen inte lika roliga.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka