Jag behÖver hjÄlp

solruta

Trådstartare
hej!
Jag har haft min ponny i ett år nu, fick honom förra sommaren. Vi har inte gjort några täckprov eller avmaskat någonting, och vi har precis från betet flyttat in i ett nytt stall, hur ska jag göra? Ta ett täckprov och om han har mask avmaska? Eller ska jag avmaska utan papper? Jag är förvirrad i den här smeten, hjälp oss (:

Sv: Jag behÖver hjÄlp

hej!
Jag har haft min ponny i ett år nu, fick honom förra sommaren. Vi har inte gjort några täckprov eller avmaskat någonting, och vi har precis från betet flyttat in i ett nytt stall, hur ska jag göra? Ta ett täckprov och om han har mask avmaska? Eller ska jag avmaska utan papper? Jag är förvirrad i den här smeten, hjälp oss (:

ta absolut ett träckprov.
utefter det, löser det sig.

:)

Sv: Jag behÖver hjÄlp

Vad är ett täckprov och hur gör man det? :eek::o

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 070
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka