Jag behöver hjälp fort!

F

Fiffilump

Min katt håller på att föda, det har kommit ut någon gul slem blåsa som nu har spruckit, men ingen unge, är det något fel?!!!

Snälla behöver svar fortast möjligt!

Sv: Jag behöver hjälp fort!

Fast jag har haft katter där det varit "en blåsa", som har buktat ut, åkt in, buktat ut, spruckit, en bra stund innan kattungen kommit, och allt har gått bra.

Fast jag har haft katter där det varit "en blåsa", som har buktat ut, åkt in, buktat ut, spruckit, en bra stund innan kattungen kommit, och allt har gått bra.

Samma här, så det löser sig nog! Men ta och skriv upp klockslag, det kan va bra att ha om man ringer vet för rådgivning. Lycka till!!

Tack för alla svar! 09.04 kom kattunge nummer ett! vit med svarta fläckar! ur gullig! kattunge nr 2 är på väg ut!

Missan har fått två stycken friska ungar.
Den ena anlände 09.04 och den andre 10.34. Nu ligger de och myser i bolådan mendet sparkar fortfarande i Missan mage men de tycks inte vilja komma ut fler bebbar, är något fel? Hon krystar ibland och jämrar sig men inget kommer.

Missan har fått två stycken friska ungar.
Den ena anlände 09.04 och den andre 10.34. Nu ligger de och myser i bolådan mendet sparkar fortfarande i Missan mage men de tycks inte vilja komma ut fler bebbar, är något fel? Hon krystar ibland och jämrar sig men inget kommer.

Har katten krystvärkar och det inte kommer ut någon kattunge kan man behöva uppsöka veterinär. Hon ska inte krystvärka längre än 30 minuter innan man ger sig iväg.

Jo, men nu syns en sånn där gul slemblåsa som jag hade skrivit där uppe innan, den kommer ut innan kattungen , men den har suttit kvar där ett bra tag, men så var det innan första ungen kom med.

några timmar, men nu har den spruckit.

Varför åker du inte till en veterinär med katten?
Det är väl bättre att vara på den säkra sidan att vara på plats om det tillstöter komlikatoner?

/ Fick själv åka in till djursjukhuset igår kväll och snitta en katt som inte fick ut alla den naturliga vägen.
Därav att jag blir så sur...:mad:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
192
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
944
Senast: MissFideli
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 080
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar