Bukefalos 28 år!

Jag behöver en höstjacka...

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag är verkligen SÄMST pä att leta runt i butiker. 😜
Man kunde tro att jag är man, när det handlar om shopping... 🤪 jag tycker verkligen att det är urtrist, men postorder/näthandel är ändå inget alternativ då jag måste prova. Och att prova hemma och skicka tillbaka är inte heller ett alternativ för mig, även om andra rycker det är toppen!

Jag skulle vilja ha tips på vilka butikskedjor som har jackor i större storlekar, så jag vet var det ena är lönt att gå in och leta...

Jag har några timmar i huvudstaden i morgon eftermiddag, där jag nog kan komma åt de.flesta kedjorna.
(Har varit på Kappahl och Lindex idag utan att hitta vad jag sökte)
 
Big and Trendy och svenska kläder kanske kan vara värda att besöka? Finns i Stockholm och har kläder i lite större storlekar (sen om dom har jackor vet jag dock inte).

Joy har också större storlekar. Utbudet varierar säkert beroende på butik, men det är iaf inte kört på förhand.

Cassels har ibland, men dom finns nog inte i huvudstaden - annars är det kanske ett alternativ om du springer på någon av deras butiker :) samma sak med Zizzi men inte heller dom verkar finnas som butik i just huvudstaden. Så det hjälper ju inte dig imorgon men ja :)
 
Big and Trendy och svenska kläder kanske kan vara värda att besöka? Finns i Stockholm och har kläder i lite större storlekar (sen om dom har jackor vet jag dock inte).

Joy har också större storlekar. Utbudet varierar säkert beroende på butik, men det är iaf inte kört på förhand.

Cassels har ibland, men dom finns nog inte i huvudstaden - annars är det kanske ett alternativ om du springer på någon av deras butiker :) samma sak med Zizzi men inte heller dom verkar finnas som butik i just huvudstaden. Så det hjälper ju inte dig imorgon men ja :)
Tack för tips! 👍
Cassels har jag på hemmaplan så det kan jag kolla vid annat tillfälle.
De andra två ska jag leta reda på! 😊
 
Pjuh... svenska kläder och big and trendy är avklarade. Och ja, de har jackor. Fina... Men min ekonomi tillåter tyvärr inte att jag lägger 3-5000 pengar på en jacka.
Letar vidare...
 
Postordertips. Cellbes storlekar stämmer väldigt bra med deras tabell. Flera snygga jackor/kappor för 799 nu.
 
Joy hade inte heller något i min stil, tyvärr.
Gick in på kappahl igen och provade en gång till. Och njäe, den jacka jag kunde tänka mig där sitter verkligen inte bra...
Letar vidare... Frågan är bara var...
 
Trist att inget av det fungerade! Hoppas Cassels kan vara behjälpliga eller Zizzi då om du skulle råka ha vägarna förbi en sådan :)

För sportaffärer är inget alternativ? Tänker om typ Stadium kanske har?

Eller Åhléns? (Alltså dom ska ha större storlekar, tänkte om du redan kollat där)
 
Senast ändrad:
Sportaffärer är absolut alternativ, om de har något i min storlek.

Jag var in en sväng på åhlens igår man hade lite kort om tid då. Kanske ska gå ett varv till där nu.
 
Jag har bara positiva erfarenheter av Zizzi, så det är ett märke jag varmt kan rekommendera. Jag som är både tjock och kurvig har alltid haft svårt att hitta jackor som sitter bra, men är nu inne på min typ... femte i ordningen från dem, så pass bra är de i storlekarna.
Jag kan t o m beställa på postorder och känna mig säker på att jag får på mig grejerna, det skulle jag inte våga säga om några andra märken, speciellt inte när det gäller ytterkläder. Så var inte rädd för att pröva det alternativet trots allt, ifall du helt går bet på fysiska butiker.
 
Jag köpte vinterjacka på Jysk häromåret, inte vacker men funktionell. Höst o vår är det tjock tröja i flanell eller fleece + väst från Eurohunter.
 
Sportaffärer är absolut alternativ, om de har något i min storlek.

Jag var in en sväng på åhlens igår man hade lite kort om tid då. Kanske ska gå ett varv till där nu.
Stadium har några jackor upp till storlek 50 iaf. Det kan ju kanske vara värt att kolla deras hemsida och se om något alls kan tänkas fungera rent modellmässigt så vet du ju om det är värt tiden att leta efter den på stan :)
 
Min jacka fanns på Cassels...
20190906_135834.jpg


Sen det där med storlekar.
Det är otroligt hur mycket det kan skilja mellan mått på samma storlek, även hos samma tillverkare.
Jag har provat massor av jackor av samma märke som den här jackan, i samma storlek men lite olika modeller. Den här satt bra, medan andra inte ens gick att knäppa....
Har man då en lite udda kroppsform så är det omöjligt att köpa på distans...
 
Så fin @ameo :love: Cassels är verkligen en underskattad butik :D
Den funkade bra även på en kropp som ser ut som en badboll på ben... :D
Jag handlar en del på Cassels, men hade förträngt att de även kunde ha jackor som passar mig :p Är inte helt nöjd med att det är så mycket syntetmaterial, men man kan inte få allt här i världen..
(nu hoppas jag dock slippa köpa nån jacka på några år :angel:)
20190906_120714.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp