Bukefalos 28 år!

Jag behöver en höstjacka...

Den funkade bra även på en kropp som ser ut som en badboll på ben... :D
Jag handlar en del på Cassels, men hade förträngt att de även kunde ha jackor som passar mig :p Är inte helt nöjd med att det är så mycket syntetmaterial, men man kan inte få allt här i världen..
(nu hoppas jag dock slippa köpa nån jacka på några år :angel:)
Kan verkligen relatera! Själv hittade jag en jacka på Ica av alla ställen, dessutom typ utförsäljning och sista exemplaret och jättebilligt (säkert rätt dålig jacka egentligen). Sitter perfekt på mig som mest påminner om en tunna på ben så kan ju tänka mig att den sitter uselt på alla andra :D
 
Där fick jag också några tips. Men jag är bara rund om ändan så att jag inte kan stänga alla jackor. Jag har en tjugo år gammal Fjällräven vinterjacka som jag bytt dragkedja i och lagat flera gånger. En älskad jacka med andra ord. Den kan jag stänga men sen minskade Fjällräven in vidden nedtill på alla jackor. Jag påpekade problemet för en expedit i deras egen lagerbutik men hon så bara att "Vi säljer bra nu".
 
Kan verkligen relatera! Själv hittade jag en jacka på Ica av alla ställen, dessutom typ utförsäljning och sista exemplaret och jättebilligt (säkert rätt dålig jacka egentligen). Sitter perfekt på mig som mest påminner om en tunna på ben så kan ju tänka mig att den sitter uselt på alla andra :D
Jag hittade först en jacka på reaställningen, som jag gillade.
Fast jag hade behövt den en storlek större för att inte se ut som en stoppad korv i den - även om den gick att stänga (med marginal) om man drog lite i resåren där bak...
20190906_114327.jpg
 
Där fick jag också några tips. Men jag är bara rund om ändan så att jag inte kan stänga alla jackor. Jag har en tjugo år gammal Fjällräven vinterjacka som jag bytt dragkedja i och lagat flera gånger. En älskad jacka med andra ord. Den kan jag stänga men sen minskade Fjällräven in vidden nedtill på alla jackor. Jag påpekade problemet för en expedit i deras egen lagerbutik men hon så bara att "Vi säljer bra nu".
Leta efter nåt A-linjeformat. :) Det är inget ovanligt...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp