Jag är på väg att skaffa vovve!!!!

R

Rallebralle

Ja,nu äntligen efter 12 års hundfritt ska det väl vara på tiden .
Jag fick nys om en omplaceringsvovve:jaktlabbe,svart,tik ,ett år.

De var här idag o hälsade på och jag fick även ha hunden själv i en tre-fyra timmar medan ägaren var på jobbet.
Det var bra så att jag och vovve kunde känna efter själva om vi trivdes i varandras sällskap.
Det gjorde vi! :D :D :D :love:
Hon är helt enkelt underbar! :love:

Alla i familjen har numera vant sig vid henne,Amanda var livrädd i början och grinade hela tiden men dagen slutade med att vovven fick slicka henne i ansiktet.... :o :angel:

Det enda som kan hända är att Marrakech opponerar sig mot den .
De andra katterna gick bra men de har aldrig varit i bråk med hundar heller.... :(

Hoppas,hoppas att han godtar vovven .
Jag och ägaren kommer att ta det lungt med omplaceringen,allt för hundens bästa.
Hon har ju varit här idag och hälsat på och de kommer på torsdag igen :D

Hon var jättetrevlig och verkade ruskigt kunnig.
Jag känner mig som den novis jag är... :smirk:

Jag har ju inte haft hund på så många år,har aldrig vågat skaffa någon ny efter min Cilla(Svart labbetik).
Det är alltså 12-år sedan jag var tvungen att ta bort henne.... :cry: :cry:

Men hon lyckades få 15 friska år så något måste jag ha gjort som varit bra iaf:crazy:

Så här ser underverket ut!! :love:
http://photo.starblvd.net/Rallebralle/2-1-2-1078997381?m=0&pg=1&ro=0&co=1&pw=*3190402005AF

Jag tycker att det ska bli så kuuuuuuuuuuuuul! :bump: :bump: :bump:

visst är hon sööööööt :love: :love: :love:

Mina katter är snälla och tycker om hundar,alla utom en...Marre... :(

Ja,hunden är kattvan :D

Men han e ju snygg iaf ;)
Det går nog bra när hunden är kattvan o allt..
Vi parade ihop två icke hundvana katter och en icke kattvan hund och det funkade till slut :)

Men jag är rysligt rädd för att Marre ska flyga på henne.... :(

Gör han det så är det liksom kört känns det som. :cry:

Jag stängde in honom i badrummet idag när hon var här för säkerhes skull,tänkte få lite "vovvelukt" som han kan vänja in sig på innan jag introducerar dem för varandra.... :crazy:

Marrakech inställning till livet är att han är kung,ballast i sta´n och större än en noshörning. :crazy:
Han fattar inte att han är en liten fis jämfört med grannes bondkatt till exempel. :smirk:

duktiga rallebralle som valde rätt ras :D. jag tror inte att du behöver vara så orolig för det där med katten. det är möjligt att de inte blir bästa vänner, men oftast lär de sig respektera varandra. min ena hund och pappas katt rök ihop ordentligt några gånger (min andra hund är för rädd för honom :crazy:) innan de slöt fred. nu kan de ligga bredvid varandra och inte bry sig, trots att de träffas ganska sällan.

Jag hade inte tgait den om det vore en annan ras.... :angel:

Är lite insnöad..... :D

berätta nu hur jag ska gå till väga när de introduceras för varandra.
jag är inte rädd att hunden ska vara dum snarare att Marre blir ett lejon... :(

Om det är lite "anfallsvarning" på ena kissen så är det ju jättebra att vovven (som för övrigt är jättesöt! :love: ) är kattvan. En kattvan hund som "attackeras" kan ju i högre grad ha sinnesnärvaro att vända bort huvudet, en icke kattvan hund riskerar ju att få klor i ögonen om den inte vet vad som kommer.

Den är van vid snälla katter ej "jag tror jag är en tiger-modellen"

Ägaren kommer hit idag med vovve o hälsar på igen och jag längtar som f*n. :D :D :D
Kommer att stänga in Marre idag också då jag faktiskt är fullkomligt livrädd för att han ska skada henne. :cry:

Hon är så vacker min lilla vovve :love: :love:
och ja,det är anfallsvarning på katten.... :crazy: :(

Usch, det låter besvärligt!
Hoppas att katten är snäll mot henne när de väl får träffas... Ja, snäll och snäll, att han inte gör henne illa kanske man ska säga istället!

om katten litar på dig till 100% kan du hålla i den när de hälsar på varandra, dels för att den ska känna sig trygg, dels för att du ska kunna hålla koll på flygande klor. om det inte går får du helt enkelt hoppas på det bästa och låta dem träffas (inomhus) med övervakning. kanske gamla ägaren ska vara med? men se till att katten och hunden har varsin flyktväg!

Jag har ju också en "machomisse" och jag brukar hålla i honom, sitta med honom i knät när han ska introduceras för nya varelser.

Hur resonerar jag då? Jo, när jag sitter i soffan, med honom i knät, har jag kontroll på honom. Han skulle aldrig använda klor och tänder "på riktigt" på mig, men ett annat djur kan han få för sig att DÖDA!

I mitt knä är han i centrum i sitt revir, han vet att det är han som är min prins, och han blir mindre benägen att vara svartsjuk och elak. (Jo, han är verkligen svartsjuk. Nya husse älskar han så länge de är ensamma, när jag är hemma är jag bara hans matte, och grabben får bara vara där på nåder.)

Om det var en hund det gällde (*viskar* vi har börjat titta på salukivalpar...) så skulle jag göra så här många gånger, med hunden i rummet, succesivt närmare, innan jag lät dem hälsa. Hoppas det går bra...

Det har gått jättebra!! :banana: :banana:
Jag var och hämtade vovve igår och på kvällen gick jag en riktig långis i skogen så att hon var trött mentalt. :p

Väl hemma så släppte jag ut Marre men höll i hans framtassar...inte stenhårt men tillräckligt för att hinna reagera om han skulle vilja krossa jycken.

Han fräste bara,inga labbar i luften här inte!!! :D

Han och de andra fräser åt henne fortfarande men de kan gå förbi varandra i hallen utan att fräsa/blänga surt på varandra. :crazy:

Detta ska nog gå superbra och tack alla för tipsen!! :D :D

När jag såg att du skulle skaffa hund tänkte jag: :crazy:, med tanke på alla dina katter menar jag då!

Men det är skönt att det går bra!
Hoppas det fortsätter så. :)

Jag har hund och katter tillsammans och allt funkar fint här i a f.

Jag har ju velat ha hund väldigt länge men aldrig vågat ta steget fullt ut kan man säga.
Först så hindrade kärleken till min gamla Labbe mig,jag kände det som om jag svek henne,trots att hon varit död i 12 år. :smirk:
Sedan så var det katterna i allmänhet o Marre i synnerhet,han har varit i klämmeri med hundar förrut och gillar dem inte!! inte när de närmar sig honom iaf..... :crazy:

Men det verkar gå bra,jag har såklart garderat mig och kan lämna tillbaka vovven om det absolut inte funkar med de, tillsammans. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
3 978
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 722
Senast: mackan
·
Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 483
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar