Jag är lite ledsen

sussisus

Trådstartare
Just nu känner jag för att borra näsan djupt ner i Izors valppäls och bara snusa, men jag kan inte för han är bortrest med mina föräldrar. :(
De har bara varit borta i 7 timmar och ska vara bortresta åtminstone till sent imorgon eller kanske rent av till onsdag. Hur ska jag klara Izor-abstinensen? :confused:
Jag ska jobba så därför kunde jag inte följa med.

Han har varit vår hund sedan den 2 juni, men det känns nästan som Izor alltid har varit här.
Vissa gånger har jag lust att ge tillbaka honom till uppfödaren, men de flesta gångerna är han "mattes busfrö", "knasboll", "lilleman" - kort sagt, kärt barn har många namn. ;)

Igår var vi på valpträff, det visade sig att Izor är äldst i kullen vilket vi inte visste. Han var rätt stillsam, men så har han inte träffat så många vovvar på en och samma gång - 4 syskon (1 saknades), farmor och en nyköpt hanhund - sedan han kom till oss.
Jag var i alla fall stolt över Izor.

Och i morse gick jag upp senare än föräldrarna så mamma hann gå ut med Izor innan jag vaknade. Min sovrumsdörr var öppen när de kom hem från promenaden och Izor sprang direkt dit - men jag satt ju i vardagsrummet och tittade på teve.
När jag ropade så kom han i full galopp. :love:

Usch, jag älskar den där vovven och jag kan inte tala om det för honom just nu. :(
Jag vill snusa valppäls!

*svammel, svammel* Jag hoppas att ni ursäktar.

Sv: Jag är lite ledsen

Svamla på du, jag tycker att det låter jättemysigt! :D Det är ju så det ska vara att ha en vovve.
Jag har också en valp men har inte fått så bra kontakt med honom än, och det är lite jobbigt... :(

sussisus skrev:
Just nu känner jag för att borra näsan djupt ner i Izors valppäls och bara snusa, men jag kan inte för han är bortrest med mina föräldrar. :(
De har bara varit borta i 7 timmar och ska vara bortresta åtminstone till sent imorgon eller kanske rent av till onsdag. Hur ska jag klara Izor-abstinensen? :confused:
Jag ska jobba så därför kunde jag inte följa med.

Han har varit vår hund sedan den 2 juni, men det känns nästan som Izor alltid har varit här.
Vissa gånger har jag lust att ge tillbaka honom till uppfödaren, men de flesta gångerna är han "mattes busfrö", "knasboll", "lilleman" - kort sagt, kärt barn har många namn. ;)

Igår var vi på valpträff, det visade sig att Izor är äldst i kullen vilket vi inte visste. Han var rätt stillsam, men så har han inte träffat så många vovvar på en och samma gång - 4 syskon (1 saknades), farmor och en nyköpt hanhund - sedan han kom till oss.
Jag var i alla fall stolt över Izor.

Och i morse gick jag upp senare än föräldrarna så mamma hann gå ut med Izor innan jag vaknade. Min sovrumsdörr var öppen när de kom hem från promenaden och Izor sprang direkt dit - men jag satt ju i vardagsrummet och tittade på teve.
När jag ropade så kom han i full galopp. :love:

Usch, jag älskar den där vovven och jag kan inte tala om det för honom just nu. :(
Jag vill snusa valppäls!

*svammel, svammel* Jag hoppas att ni ursäktar.

Åh, valpar är underbara!! :love: Min lilla bebis börjar bli stor nu, hon är så valpigt klumpig och glad och hon är bara bäst. Sover hos mig på nätterna, alldeles intill och är varm och go!! Fast jag har märkt att det bara är tills jag somnar, sedna går hon.

Jag verkligne :love: :love: henne!!

*suck* de har fortfarande inte kommit hem!

När jag skrev mitt första inlägg så var jag drabbad av akut Izor-abstinens - jag hade faktiskt stor lust att bara sätta mig ner och grina, och det var länge sedan jag kände så.
Nu är det en aningen bättre.

Nåja, i oktober ska föräldrarna åka utomlands så då ska jag få rå om Izor 24 timmar om dygnet i en hel vecka (har tagit semester då).

cassiopeja skrev:
Svamla på du, jag tycker att det låter jättemysigt! :D Det är ju så det ska vara att ha en vovve.
Jag har också en valp men har inte fått så bra kontakt med honom än, och det är lite jobbigt... :(

Har läst om dina bekymmer, och jag hoppas att det löser sig! Håller tummarna ska du veta.

Enya skrev:
Åh, valpar är underbara!! :love: Min lilla bebis börjar bli stor nu, hon är så valpigt klumpig och glad och hon är bara bäst. Sover hos mig på nätterna, alldeles intill och är varm och go!! Fast jag har märkt att det bara är tills jag somnar, sedna går hon.

Jag verkligne :love: :love: henne!!

Ibörjan turades mamma och jag om att sova på vardagsrumssoffan (nära till verandadörren ifall Izor behövde gå ut). Sedan flyttade Izor med mamma till hennes sovrum.
Och nu liggar Izor mest i vardagsrummet, ibland i köket eller hallen.
Jag har försökt få honom att ligga i min säng, dock hoppar han rätt snart ner på golvet.
Izor kan ligga på mitt golv, men bara någon timme eller så, sedan tassar han ut i vardagsrummet/köket/hallen.

åh. vet inte hur jag ska klara mig utan min "valp" ( snart ett år ) när jag börjar på internat långt borta ... ska ta med henne så fort jag får men måste ändå vara utan henne tills att det blir hundrum lediga ...

hon sover alltid hoss mig - har försökt lägga ner henne till min syster men då skuttar hon glatt upp så fort syrran somnat :love:

så får se hur det går nu när jag åker ....

Liknande trådar

S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 008
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama