E
Eccentric
Min 10-åriga utekatt har nog varit i fight. För ett par veckor sedan kom hon hem med ett litet sår ytterst på örat. Jag tänkte att det läker av sig själv, och det gjorde det. När det läkt såg jag att det i själva verket var ett litet jack i örat. Men det verkade läkt och såg fint ut, så jag tänkte att hon bara fått sig ett litet utseendemässigt men för livet.
Men nu har hon börjat klia i jacket, jag vaknade ett par gånger i natt av att hon kraffsade i det, och nu har det blivit som ett litet sår igen.
Bör jag uppsöka veterinär för detta? Tänkte om hon kanske kunde få en liten tratt så hon inte kan klia sig, så att det får läka ifred? I övrigt verkar hon inte störas av det, hon lullar på som vanligt.
Men nu har hon börjat klia i jacket, jag vaknade ett par gånger i natt av att hon kraffsade i det, och nu har det blivit som ett litet sår igen.
Bör jag uppsöka veterinär för detta? Tänkte om hon kanske kunde få en liten tratt så hon inte kan klia sig, så att det får läka ifred? I övrigt verkar hon inte störas av det, hon lullar på som vanligt.