JAAA HAN KAN DET!! Min hund kan BACKA!!!

Lena Furberg

Trådstartare
:bow: Tack tack alla Bukare för alla goda råd och tips -för nu KAN han det, han kan BACKA!! Min knasiga, underbara Beauceronhanne som tidigare gjorde ALLT utom att backa, skällde, rullade, satt, låg, ALLT - nu backar han i TRAV tillochmed!! Jag är jätteglad och jycken börjar bli fet av allt godis...! Visserligen har han fått för sig att man också måste skälla samtidigt som man backar, men vaddå, en detalj! Det fixar vi lite senare!
TACK alla för alla goda råd! DET LYCKADES!!! :D:banana::bump:

Sv: JAAA HAN KAN DET!! Min hund kan BACKA!!!

Tack!! :D:laugh: Men ... vad NU?! En ny avatar IGEN!! Är det ett Jämteöga månne....?

GRATTIS:banana: Jag har oxå fått in skall i backandet och det är svårt att få bort:crazy: Du får gärna dela med dig om hur du fixar bort ditt skall:bow:

Grattis! Underbar känsla när det lossnar va? ;).

Och bara för nyfikenhetens skulle, hur gjorde du sen?

Jag tog bort klickern för den blev han bara uppjagad av. Sen höll jag handen med godiset rätt långt ner, så han inte trodde han skulle sitta. Och sen gick jag faktiskt på honom, inte aggressivt givetvis, men lite pushigt, så han blev tvungen att backa. I början gjorde han sitt vanliga slåmedtassen men plötsligt så hajjade han vad jag menade, och nu tillochmed småtravar han baklänges, vilket är jättekul! Jag är SÅ nöjd! :banana:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 116
D
Övr. Hund Jag behöver verkligen hjälp och råd om min tvååriga tiks beteende, då jag börjar känna mej mycket uppgiven i frågan. (förlåt för långt...
Svar
5
· Visningar
2 258
Senast: Fiffi1
·
I
Övr. Hund Får man bli arg på folk som är rent lata och slappa? Jag skällde ut en gubbe i parken idag för att hans hund kom fram och hälsade på min...
2
Svar
29
· Visningar
2 697
Senast: IrishDraft
·
H
Övr. Hund Ja, den frågan ställer man sig ju lite då och då. Men nu är den mycket motiverad för min del. Mira har börjat uppföra sig...
Svar
16
· Visningar
1 256
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka