Ja, vad ska man säga

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev lite besviken faktiskt när jag kom till ridskolan och såg att jag var uppsatt på Tant Nina. Hade nämligen varit inne och tjuvkikat och då stod det Gentlemannen Goliat på schemat.
Vi skulle nämligen näst sista lektionen visa att vi kommit någonstans i galopparbetet, och rider jag hellre Goliat än Nina :cautious:
Blev lite fundersam när tant inte brydde sig ett dugg när jag borstade, inte ett typiskt Nina-beteende direkt. Tant verkade rejält trött. Men lite vanliga Nina-takter kom fram när sadeln skulle på, phu då var hon inte halvdöd i alla fall.

Det gick så seeeeeegt, segare än seg kola och tant mer eller mindre stapplade fram i skritten, suck en sån lektion alltså. Ingenting fungerade och första galopprundan fick vi till en kvarts långsida. Sen var det galopp på volten, nope ingen fattning, tills min ridlärare hämtade ett ridspö samt att jag blev lite lätt förbannad och tog till vanligt klassiskt ponnyridning :o

Voila, vilken galoppfattning och vilken galopp tant fick helt plötsligt (tog dock slut lite tvärt då inte alla på "min" volt galopperade samtidigt men ändå)
SEN blev det fart på tanten och hon kunde helt plötsligt TRAVA i ett helt normalt travtemp.
DÅ var lektionen slut :cool:.

Har bokat kvällskurs 29-30 och jag hoppas jag får någon annan än Nina, tar 17 vem som helst utom henne :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jajamensan, jag verkar ju kunna det här med ridning trots allt. Skönt få avsluta terminen på ett bra sätt. Stärker självförtroendet en...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvällens laguppställning blev samma som förra veckan: Dunja (fina mörkbruna fröken långöra) och Sahara (det frissiga kraftiga fuxstoet)...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka