J*vla kattskrälle!!

P

plymen

Idag hade jag ställt väckarklockan på sju. Den ringer, men jag är trött och ställer om den så jag får sova fem minuter mer. Känner nånting i mitt hår och viftar med handen för att få bort flugan. Flugorna har väckt mig några dagar och idag var väl inget undantag. Klockan ringer igen men jag orkar fortfarande inte stiga upp. Känner igen nånting i håret och viftar bort det.

Fem sekunder senare är det där igen, nu svänger jag mig om och är med ens klarvaken. I sängen bredvid mig står en liten mus:eek: Den kilar snabbt iväg ner på golvet och på två röda sekunder är jag uppe.:crazy:

Det är inte första gången kattrackarn har hämtat in ett möss och släppt det levande på golvet, men fyy vad äcklig väckning..

Någon annan som har en katt som sköter sin uppgift dåligt??:p

Sv: J*vla kattskrälle!!

igentligen sköter väl din katt sej ganska bra. Han ger maten till sin ledare...

aldrig hänt mej, har innekatt. Har därimot vaknat med x antal kattleksaker i huvudet.

Idag hade jag ställt väckarklockan på sju. Den ringer, men jag är trött och ställer om den så jag får sova fem minuter mer. Känner nånting i mitt hår och viftar med handen för att få bort flugan. Flugorna har väckt mig några dagar och idag var väl inget undantag. Klockan ringer igen men jag orkar fortfarande inte stiga upp. Känner igen nånting i håret och viftar bort det.

Fem sekunder senare är det där igen, nu svänger jag mig om och är med ens klarvaken. I sängen bredvid mig står en liten mus:eek: Den kilar snabbt iväg ner på golvet och på två röda sekunder är jag uppe.:crazy:

Det är inte första gången kattrackarn har hämtat in ett möss och släppt det levande på golvet, men fyy vad äcklig väckning..

Jag tycker att du ska vara en lycklig kattägare!
Att katten ger dig musen den fånget tyder på att den har mycket respekt för dig och ser dig som sin ledare.

Den förstår ju inte att du hellre vill ha en macka på morgonen än en mumsig mus.. Beröm din katt! Den har gjort precis rätt! :D

:rofl:.....vilken trevlig väckning!

Min honkatt har faktist aldrig tagit in nåt levande! Tur det...
Men hon kommer alltid och ger mig allt hon fångat. Häromdagen en jättesöt liten fågel som hon tyckte jag skulle ha.
En dag när jag skulle ut och fodra hästarna hade hon lagt 5 stora möss på på rad på trappan. Mysigt? Nääää.....

Men däremot min hankatt ger mig gärna levande djur och tar gärna med sig dem in om man inte är snabb!

Min andra honkatt har jag aldrig sett fånga nåt. Fast det behöver hon inte heller, jag brukar vara generös och ge mina till henne! :D
Om inte dem andra är givmilda, som dem oftast är!

Har en hankatt som tagit in levande möss, gräshoppor, grodor och allt annat mysigt man kan tänka sig. Men honan är värst! En dag kom hon med en död ekorre!!! Som var nästan lika stor som hon själv.

Inte för att jag önskar bli väckt av diverse smådjur som springer över mig i flykförsök, men... det låter ändå rätt charmigt att katten din är så tillgiven ;)

Tja charmigt eller ej, här är bild på skrutten.

10725610.jpg

Sover härefter med dörren stängd så jag slipper liknande händelser..

Kan tillägga att det endast är näbbmöss och ödlor han tar in levande, allting annat äter han upp och lämnar resterna på mattan:D

Ingen trevlig present du fick:angel:

Här ger den ena katten diverse till gammelhunden, kanske tycker han synd om honom som inte får gå utanför trädgården:D

Nej men ärligt talat så har hunden alltid varit ledare över de andra djuren, en mjuk och rättvis ledare som alltid har gjort klart på ett ödmjukt sätt vad som gäller, om det inte har varit för mycket bus på dem, då ställer han sig i mitten av rummet och skäller en gång så att alla går till "sina" hörnor.

Så det är ganska självklart att han får det som katten tar.
Han ber inte, han får.

Tack! Här vet jag inte vem som bestämmer:p De är lite lustiga allihop, katterna kommer inte alls överens. Den ena fräser och den andra vill leka. Detta har resulterat i att "fröken fräs" sällan är hemma. Hunden och den andra katten är bästa vänner och tvättar varandra varje dag och sover i samma säng.

Vår katt kom in med en hare en gång. Men jag var liten och kommer inte ihåg någonting.

Tvärtom, han sköter sin uppgift mycket bra:D Han kommer in och visar upp diverse möss, fladdermöss osv. Tyvärr levande, men han vill väl att vi ska ha lite kul också;) Jag berömmer honom alltid, vi förser varandra med mat;) även om jag inte brukar äta upp den jag får av honom:o

Ingen av våra katter kommer in nattetid utan att bli insläppt så sådan väckning slipper man iaf ifrån.
Mina två egna brukar lägga fåglar och möss på trappan. Mycket vänligt, brukar nog få någon present iaf varannan natt.

Mina föräldrars ena katt är väldigt fin på att jaga. Hon bär hem möss, sorkar, fåglar, ödlor och ormar.
Mössen, sorkarna och fåglarna är för det mesta döda. Ödlorna och ormarna lever alltid.
De bär hon in på verandan och fortsätter gärna in i köket också.
En gång tog hon in en levande fågel och lekte med i hallen. När hon var färdig lämnade hon fågeln död och hallen full med fågelfjädrar.

Jag blir glad varje gång mina katter tar något. De är duktiga jägare :love:

Haha,han tycker troligtvis att du sköter din uppgift dåligt och ger dig ett lysnade tillfälle att träna upp dina jaktinstinkter :D

Mina föräldraras katt brukar ge dem ekorrar,ormar,och koltrastar,morsan lipar illa varje gång och tycker han är för bedrövlig till kisses stora förtret :angel:

Mina föräldrars ena katt är väldigt fin på att jaga. Hon bär hem möss, sorkar, fåglar, ödlor och ormar.
Mössen, sorkarna och fåglarna är för det mesta döda. Ödlorna och ormarna lever alltid.
:love:

Ormar:eek: Aldrig mera fönstret öppet på natten, fyyy.....:crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Jag har nog aldrig ens hört talas om artros på katt. Såklart de kan få det som alla andra djur med skelett, men aldrig haft coh aldrig...
2
Svar
20
· Visningar
8 062
Senast: Jessica1987
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 470
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama