AraSlei

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av iZettle? Nöjda? Fördelar/nackdelar? Hur dyrt blir det i sista ände?
 
Jag använder iZettle men inte så ofta, bara när jag är iväg på marknad tre fyra gånger om året. Än så länge är det främst Swish folk betalar med, men de gånger kort har använts funkar det bra :) Hur dyrt det blir vet jag inte heller :rofl: för jag har nån "kupong" på 100 kr att använda upp. Jag fick sån där vän-länk, köper man via sån får båda två 100 kr tillgodo där transaktionsavgiften dras ifrån. Säg till om du vill gå via en sån så kan jag skicka länk :)
Jag registrerar Swish betalningar också förresten via iZettle, för att få kvittounderlag.
 
Jag använder iZettle men inte så ofta, bara när jag är iväg på marknad tre fyra gånger om året. Än så länge är det främst Swish folk betalar med, men de gånger kort har använts funkar det bra :) Hur dyrt det blir vet jag inte heller :rofl: för jag har nån "kupong" på 100 kr att använda upp. Jag fick sån där vän-länk, köper man via sån får båda två 100 kr tillgodo där transaktionsavgiften dras ifrån. Säg till om du vill gå via en sån så kan jag skicka länk :)
Jag registrerar Swish betalningar också förresten via iZettle, för att få kvittounderlag.

Tack för svar!
Det låter ju himla smidigt :)
Jag har mailat Skatteverket och frågat också, för egentligen är mitt problem att min verksamhet kommer ha två delar - en där det betalas i förskott (vilket jag fattat det som att iZettle inte hanterar?) och en där de betalar för varan direkt på plats.
Jag har en förhoppning om att kunna ta allt via Swish för att slippa kort och kontanter, men jag måste stämma av med Skv att det verkligen går :p

Tack, blir det aktuellt med iZettle tar jag jättegärna del av en sådan kod! :)
 
Tack för svar!
Det låter ju himla smidigt :)
Jag har mailat Skatteverket och frågat också, för egentligen är mitt problem att min verksamhet kommer ha två delar - en där det betalas i förskott (vilket jag fattat det som att iZettle inte hanterar?) och en där de betalar för varan direkt på plats.
Jag har en förhoppning om att kunna ta allt via Swish för att slippa kort och kontanter, men jag måste stämma av med Skv att det verkligen går :p

Tack, blir det aktuellt med iZettle tar jag jättegärna del av en sådan kod! :)

Du kan numera registrera betalning med Swish i Izettle.
 
Du kan numera registrera betalning med Swish i Izettle.

Ja, det läste jag på deras hemsida igår :)
Jag fick även svar från Skatteverket igår, och det verkar som att det inte ska vara några problem med varken distansbetalning eller iZettle för min verksamhet. (Dock inte de två i kombination)
 
Vår kassör gjorde frivolter när mejlet om att det nu gick registrera swish-betalningar kom i somras :rofl:
 
Vi använder iZettle i vår verksamhet, dock inte för träningshallen (där kör vi fakturering i efterskott) utan bara för gästboendet. Funkar riktigt bra, de tar ju några procent men det är överkomligt. 2.75% om jag minns rätt (har inte siffrorna framför mig just nu). Funkar jättebra, smidigt och enkelt att använda.
 
Vi använder iZettle i vår verksamhet, dock inte för träningshallen (där kör vi fakturering i efterskott) utan bara för gästboendet. Funkar riktigt bra, de tar ju några procent men det är överkomligt. 2.75% om jag minns rätt (har inte siffrorna framför mig just nu). Funkar jättebra, smidigt och enkelt att använda.

Gott att höra!
Använder ni det inte för hundhallen eftersom de bokar via nätet?
 
Gott att höra!
Använder ni det inte för hundhallen eftersom de bokar via nätet?

Framför allt eftersom vi oftast inte är på plats när folk kommer hit och tränar, vi har båda vanliga jobb och finns inte alltid på plats; folk tränar här både dagtid och kvällstid och det är överlag mycket enklare att fakturera. Vi skulle kunna ta betalt via Swish i förskott men eftersom vi har ganska generösa avbokningsregler (man kan avboka fram till 12 h innan bokad tid, förutom när det gäller större bokningar som en hel dag/helg) så gör det också att vi slipper betala tillbaka om folk avbokar sent.

När det gäller gästboendet så är det lite skillnad för där behöver vi ju lämna ut nyckel etc när gästerna kommer, så där funkar det bra med iZettle. Känns också lite säkrare att få betalt i förskott av dessa kunder då de är enbart tillfälliga besökare, medan de kunder som bokar tid i träningshallen mestadels är folk som bor häromkring och som regelbundet tränar här, dvs. mindre risk att vi inte får betalt när vi fakturerar. ;)
 
Framför allt eftersom vi oftast inte är på plats när folk kommer hit och tränar, vi har båda vanliga jobb och finns inte alltid på plats; folk tränar här både dagtid och kvällstid och det är överlag mycket enklare att fakturera. Vi skulle kunna ta betalt via Swish i förskott men eftersom vi har ganska generösa avbokningsregler (man kan avboka fram till 12 h innan bokad tid, förutom när det gäller större bokningar som en hel dag/helg) så gör det också att vi slipper betala tillbaka om folk avbokar sent.

När det gäller gästboendet så är det lite skillnad för där behöver vi ju lämna ut nyckel etc när gästerna kommer, så där funkar det bra med iZettle. Känns också lite säkrare att få betalt i förskott av dessa kunder då de är enbart tillfälliga besökare, medan de kunder som bokar tid i träningshallen mestadels är folk som bor häromkring och som regelbundet tränar här, dvs. mindre risk att vi inte får betalt när vi fakturerar. ;)

Tack för utförligt svar! :) Då förstår jag att ni kör iZettle vid boende men inte träningshallen.
Smidigt att slippa att betala tillbaka vid avbokning. Jag tror att vi får köra på detta sättet nu första halvåret, och sedan utvärdera och se om det verkar fungera eller ej :)
 
Tack för utförligt svar! :) Då förstår jag att ni kör iZettle vid boende men inte träningshallen.
Smidigt att slippa att betala tillbaka vid avbokning. Jag tror att vi får köra på detta sättet nu första halvåret, och sedan utvärdera och se om det verkar fungera eller ej :)

Jag har kollat runt lite hur andra hallar gör och många har att man måste avboka senast 3-7 dagar innan bokad tid. Jag tycker själv det blir oerhört osmidigt; om jag bokar 1 timme några veckor framåt i tiden så kan ju mycket hända innan dess och det är ju inte alltid som man kan avboka så långt innan.

Lite skillnad när det gäller tex en hel helg, då rör det sig om mycket pengar och vi kanske har fått säga nej till andra, där måste de avboka senast 2 veckor innan för att slippa betala hela eller delar av kostnaden. Men för enstaka timmar tycker jag att det ska vara enkelt och smidigt, både för våra kunder och för oss. :)
 
Jag har kollat runt lite hur andra hallar gör och många har att man måste avboka senast 3-7 dagar innan bokad tid. Jag tycker själv det blir oerhört osmidigt; om jag bokar 1 timme några veckor framåt i tiden så kan ju mycket hända innan dess och det är ju inte alltid som man kan avboka så långt innan.

Lite skillnad när det gäller tex en hel helg, då rör det sig om mycket pengar och vi kanske har fått säga nej till andra, där måste de avboka senast 2 veckor innan för att slippa betala hela eller delar av kostnaden. Men för enstaka timmar tycker jag att det ska vara enkelt och smidigt, både för våra kunder och för oss. :)

Ja, men verkligen! Man vet ju hur man är själv, det är inte alltid så lätt att planera livet, man vill ju vara flexibel :) Vi har tänkt köra 24h innan, men 12h är ju verkligen generöst.
 
Ja, men verkligen! Man vet ju hur man är själv, det är inte alltid så lätt att planera livet, man vill ju vara flexibel :) Vi har tänkt köra 24h innan, men 12h är ju verkligen generöst.

Vi kände att det är viktigt att göra det lätt för kunderna att boka och avboka, jag tror vi vinner på det i längden. Jag vet ju själv hur jag är - blir det för krångligt så är det ofta inte värt det. ;) Eftersom kunderna sköter sig själv - de bokar via nätet, kommer hit, tränar och sen får de fakturan i efterhand - så behöver vi inte vara på plats och då spelar det inte nån större roll om vi får en avbokning här och där. Goodwill är viktigt, speciellt som vi har konkurrens från andra hallar häromkring. Kan man inte ha största/nyaste hallen (vilket vi definitivt inte har) så får man vara bra på andra sätt. ;)
 
Vi kände att det är viktigt att göra det lätt för kunderna att boka och avboka, jag tror vi vinner på det i längden. Jag vet ju själv hur jag är - blir det för krångligt så är det ofta inte värt det. ;) Eftersom kunderna sköter sig själv - de bokar via nätet, kommer hit, tränar och sen får de fakturan i efterhand - så behöver vi inte vara på plats och då spelar det inte nån större roll om vi får en avbokning här och där. Goodwill är viktigt, speciellt som vi har konkurrens från andra hallar häromkring. Kan man inte ha största/nyaste hallen (vilket vi definitivt inte har) så får man vara bra på andra sätt. ;)

Det tror jag är helt rätt sätt att tänka :up:
Vi kommer köra ett liknande upplägg, och jag hoppas att det ska fungera hyfsat smärtfritt :D
 

Liknande trådar

Fritid Hittade ett fint airbnb i Grekland som jag vill boka. Närmsta flygplats är Chania, så kollade flyg Landvetter-Chania. För två vuxna och...
2
Svar
35
· Visningar
1 704
Småbarn Någon här som haft barn på en Waldorf förskola? Vad är det egentligen? Fördelar och nackdelar? Jag är inte så imponerad av de stora...
Svar
14
· Visningar
1 167
Hemmet Jag funderar på att köpa en uppblåsbar madrass som syrran, eller jag, får sova på när hon kommer för att hjälpa mig packa ihop det sista...
2
Svar
21
· Visningar
929
Senast: Amanda_F
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
440
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp