Islänning på rymmen

Sv: Islänning på rymmen

Å, det här är min mardröm... Upplevde den i vintras då hagen var tom på morgonen. Tre hästar (islandshäst + shettisar) puts väck. Ringa polisen och sen börja leka detektiv. Mina hade "som tur var" gått igenom staketet och "som tur var" var det snö - det var fullt med hovspår precis överallt men fortfarande inga hästar i sikte. Jag tog bilen (backade på gubbens pickup i ren panik :o ). Inga hästar, däremot fullt med hovspår hos grannarna. Maken fick till slut en brilliant idé och lät (jakt)hunden spåra upp dem :love: . Då var pållarna på väg hem igen, magarna började väl kurra i kylan :D .

Hoppas att denna historia får ett lika glatt slut! Jag håller tummarna.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen försvann två hästar ur sin hage i Stöde. På torsdagsmorgonen hade de fortfarande inte kommit tillbaka eller hittats. ...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Varberg. Ett ardennersto har hittats illa skuren i buk och underliv i en hage i Rolfstorp, utanför Varberg. Stoet vårdas nu på...
Svar
0
· Visningar
752
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (NK) Häststaden Boden planerar ett nytt gymnasieprogram. Ett djurhållningsprogram med inriktning på häst och trav. Går planerna i lås...
Svar
0
· Visningar
797
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (NK) Ett bråk mellan Bergnässtallet och markägare i Gäddvik har gått så långt att ställägaren anlitat advokat. Markägarna vill ha...
Svar
5
· Visningar
1 088
Senast: TomasN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp