Islandsryttare utan tävlingsabitioner?

V

Vannie

Ja, hur är det egentligen? Finns det folk med islandshäst här som inte tävlar (bortsett från mig själv?). Varför tävlar ni inte i så fall?

Sv: Islandsryttare utan tävlingsabitioner?

Jag har tävlat.
Men det är så jobbigt och tar så mycket tid.
Och om jag skall tävla, så vill jag numera få resultat.
Vara med för att vara med har jag liksom varit färdigt.
När jag orkar och har rätt häst så kanske.

Jag tävlar inte för min häst har inte den kapaciteten. Han har gångarterna men de är inte tillräckligt bra.
Då kan det lika gärna vara, är bara dyrt och vi trivs bra i skog och natur.
Träna kan man göra ändå.

Jag tävlar inte just nu. Min häst och jag har tävlat en gång, och åtminstone jag tyckte det var roligt. Kan även tänka mig att tävla igen. Men just nu är jag fast i att bygga upp min häst långsamt, att lära mig sitta bättre, och att hitta på kul grejer ihop. Rider AR-inspirerat med min häst och får ut så mycket av det i stället. Funderar mycket på hästens form.

Men någon dag kanske jag tävlar igen, vem vet;) .

OA

Jag tävlar inte min häst dels för att jag inte har det intresset av att ranta runt i landet och betala svinmkt pengar för en möjligtvis rosett:smirk:

Utan ajg har häst för jag älskar hästar och vill få komma ifrån vardagen några timmar om dagen.
Få röra på kropp och själ, träna för tränare kan vara kul=)

om du frågat mej för några år sedan hade jag nog sagt att tävla det är bara onödigt men nu börjar jag vilja testadet det iaf lite mer...se hur långt jag kan komma med min häst bara för skojs skull...kommer troligen bli dyrt men kommer göra så mkt jag har råd med helt enkelt.

kul att ha testat iaf, se hur långt hästen kommer. och jag med för den delen.

men det finns inget bättre än att bara va med sin älskling och rida ut barbacka i skogen bara han och jag! så kommer det alltid vara.

Jag saknar helt tävlingsinstinkt.:D Det är kul att titta på en tävling då och då, för de vackra hästarnas skull. Men jag gillar inte tävlingshysterin att byta ut sin häst mot en som är bättre för att kunna placera sig högre.:mad: Mitt hästintresse bygger på umgänge med hästen och den blir en kompis och familjemedlem. En familjemedlem byter man inte ut. Jag tränar för instruktör regelbundet, och det är kul. Men det är mest för att få tips och råd om hur jag ska förbättra mig själv och hur jag ska få en stark och hållbar häst.

Håller helt med Thora.
Jag var med på en prova-på-tävling i våras, och det var kul. Kanske är med på nån sån igen, vet inte...Men jag har verkligen ingen tävlingsinstinkt och var med mest för att det var e kul grej. Min häst har inte kapaciteten för tävling heller och jag skulle aldrig drömma om att byta honom mot nån annan. Vi är skogsmullar och trivs med det... ;) hihi
Men jag gillar att titta på tävlingar och se alla vackra hästar!! :P

Tjohoo...
Jag har tävlingsinstinkt och fullkomligt älskar att tävla;)
Men tyvärr var inte min häst likadan. jo, visst tycker hon det är kul och så, men steget är inte det bästa. Om inte annat så har vi kommit ungefär i mitten. Hon har däremot mkt utstrålning och vilja... och så är hon mer en "avelsvisningshäst" än en tävlingshäst

Gav nästan upp, och anmälde mig till en passgren. Och sjuhejdane- vi vann den!! :banana: så kan det gå...
Hon har alltid haft ett löphuvud och där gick det igenom

Men jag har velat tävla gångartstävlingar istället och därför... nej, vi sålde inte henne :p men vi köpte en annan istället. en unghäst som jag han utvecklas med och satsa på sm nästa år

Det är kul att vara på tävlingar, för det känns som om man får lite respons för sitt arbete med hästen. Jaghar alltid legat på ca. 4,5 men sist fick jag en sexa för traven:D DET tycker jag är det roliga

Nu vet jag att jag inte borde ha svarat, och jag tycker som er, att det viktigaste är faktista att både häst och ryttare ska ha ROLIGT och TRIVAS tillsammans- sen kvittar det om man är ute i skoven, tränar eller tävlar.

Jag tävlar inte mina hästar för att den ena helt enkelt inte passar som tävlingshäst av diverse anledningar och den andra är bara ett år gammal. Åringen är det dock möjligt att jag kommer tävla med, får se hur pass bra hon blir.

Har dock haft möjlighet att tävla andras hästar genom åren men har helt enkelt inte känt mig så motiverad antar jag.

Jag saknar helt tävlingsinstinkt.:D Det är kul att titta på en tävling då och då, för de vackra hästarnas skull. Men jag gillar inte tävlingshysterin att byta ut sin häst mot en som är bättre för att kunna placera sig högre.:mad: Mitt hästintresse bygger på umgänge med hästen och den blir en kompis och familjemedlem. En familjemedlem byter man inte ut. Jag tränar för instruktör regelbundet, och det är kul. Men det är mest för att få tips och råd om hur jag ska förbättra mig själv och hur jag ska få en stark och hållbar häst.

:bow: Precis så tänker jag också.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
378
Senast: Nepenthe
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka