Isländsk stång

N

Norrberge

Jag behöver lite hjälp med hur stången ska sitta.
Kedjan ska väl vara spänd då hästen går i oönskad form dvs slak när den går i önskad?

Har någon fler tips man kan gå efter?

tack på förhand

Sv: Isländsk stång

Fast det beror väl på om man tar i tygeln eller inte om kedjan är sträckt eller inte - inte formen hästen går i.

Det handlar snarare hur man spänner, och sen ska kedjan absolut inte vara spänd utan endast ta i hästen. Det får den inte göra förrän skänkeln ligger vågrätt efter hästen vid ett tygeltag, då ska kedjan märkas men ej vara spänd mot hästen.

tack för svaren
finns det bilder på detta så man får något mer att gå efter?

Puutar upp!

Finns det något speciellt man ska tänka på när man rider med stång, något som inte är så självklart.
Hur går era hästar på stång? Bättre, sämre?

mvh karro

Puutar upp!

Finns det något speciellt man ska tänka på när man rider med stång, något som inte är så självklart.
Hur går era hästar på stång? Bättre, sämre?

mvh karro

Jag rider i allmanhet inte pa stang, har tavlat mitt sto pa det for mycket lange sedan men det ar allt. Jag har inte tyckt att jag hunnit sa langt i utbildningen att en stang skulle vara motiverad pa de andra hastarna.

Liknande trådar

Hemmet Det blir fler och fler saker som ska laddas/drivas med USB nu för tiden. Försöker hitta någon form av stående digital klocka med flera...
Svar
7
· Visningar
309
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 027
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
703
Senast: Freazer
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
393
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka