Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad är det man tävlar i om man tävlar i Lätt Klass???? Jag fick för mig att det var fyrgång, tror jag läste det, men nu kom en ur min ridgrupp och sa att det var firmakeptni?? Vad är rätt??
Lite otydlig fråga, men lätt klass kan man man tävla i både fyrgång och tölt. Lätt klass innebär att det är lite friare tempo ( tex arbets till mellantempo tölt, istället för att det är bestämt att det ska vara arbetstölt ), men med samma bedömmningsskala som andra grenar.
Islandshästens dag är endast firmakeppni tävling. Du rider inte gångarterna i någon speciell ordning. Du visar vad din häst är bra på. Det är mååånga hästar inne i ridhuset samtidigt.
Det är inte alls som en vanlig lättklass tävling eller FIPO tävling.
I firmakeppni är det alltid hästens bästa gångart som skall visas och det är fritt fram att växla gångarter.
Generellt SKALL bara långsidorna bedömmas och så får man växla gångart och korrigera på kortsidorna.
Nar ni förresten kollat starlistorna i passen?? Haha jag e den enda som inte rider bedömd häst... dessutom ett sto i princip alla andra e ju 1:a klass Skratta helst inte när jag gör bort mig!
Men någon måste ju komma sist. F.ö hade jag tyckt det varit kul om någon mer än alla de där 150.000 kronorshästarna blev sedda.... Islandshästvärlden har ju blivit så begränsad tycker jag
Det kommer säkert att gå bra, det viktigaste är inte alltid att vinna! det är kul att vara med!
Jag tycker framför allt att det ska bli jättekul att se tex. Reynir Adalsteinsson, Linda Tommelstad och Thorir! Riktigt fina hästar!!
Kropp & Själ Igår fick dottern äntligen ny dator i skolan. Hon har i stort sett varit utan sedan slutet av september. Hade den någon vecka i oktober...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.