iSearch "toolbar" - så fick vi bort den!

C

cissiny

iSearch \"toolbar\" - så fick vi bort den!

Sambon (baszen här) hade fått upp en extra rad i Explorer med bl a en sökruta för iSearch. Hur han än försökte så gick den inte att ta bort. Väldigt knepigt! Han är jätteförsiktig annars med att ladda hem saker mm men helt plötsligt så fanns den bara där. Gick inte att få bort på något sätt.

Jag lyckades hitta info om hur man blir av med den på internet, vi använde inte den första lösningen (som ju verkar vara iSearchs egen borttagning - undrar vad den gör mer än tar bort "toolbaren"... :mad:) utan scrollade ner och gick in i regedit enligt beskrivningen. En del filer försvann utav sig själv medan vi började rensa.

Toolbaren försvann, datorn funkar perfekt.

Här är länken:
Designtechnica om iSearch Toolbar

Det verkar vara något ganska nytt, hittar inget på svenska sidor om det. Men det kan ju drabba fler Buke-användare! :)

Ad-aware mm verkar ju inte ta det - om jag förstår det rätt så stänger iSearch ner webläsaren om man försöker gå in på Ad-awares hemsida...

Ville bara tipsa! :D

Mvh Cissi
 
Re: iSearch \"toolbar\" - så fick vi bort den!

Hm, jag förstod inte riktigt, HUR gör man? :crazy: Har också det här problemet nämligen...
 
Re: iSearch \"toolbar\" - så fick vi bort den!

Jag har haft flera typer av sådana dära.. skitjobbigt, inget man bet om heller, förstår inte hur de kommer upp? :mad:
 
Re: iSearch \"toolbar\" - så fick vi bort den!

Det säkraste är väl att gå in i regedit och ta bort de filer som hör till toolbaren - vi lyckades fixa det, men är annars inte vana att gå in i registret...

Kanske nån riktigt datakunnig kan förklara litegrann om hur man går in i registret på rätt sätt? :)

Längst ner på förstasidan på länken jag skickade står vad man ska ta bort. Jätteviktigt att bara ta bort dom nämnda filerna och inga andra. Sambon och jag satt och hjälptes åt, dubbelkollade noga att det verkligen var rätt filer.

Lycka till! :)

Mvh Cissi
 
Re: iSearch \"toolbar\" - så fick vi bort den!

Jag läste något om att det ev kan komma med Real Media filer? Kan ju räcka med att du tittar på en videosnutt på nätet (t ex några galna katter eller liknande - just den filen var nog inte smittad men den typen av video?)

Mvh Cissi
 
Re: iSearch \"toolbar\" - så fick vi bort den!

Och det är väl företaget som gjort toolbaren (dvs sett till att den hamnat på folks datorer...) som gjort "uninstall" versionen?
Jag bara undrar vad uninstall gör mer än tar bort toolbaren? Planterar in mera spyware?

Är lite skeptisk - tar mycket hellre bort manuellt...

Mvh Cissi
 
Re: iSearch \"toolbar\" - så fick vi bort den!

Vi tog bort toolbaren med detta program sedan tog vi bort filerna som blev kvar med hjälp av reg.cleaner. Har inga problem efter detta.
 
Re: iSearch \"toolbar\" - så fick vi bort den!

vet inte.. men jag sitter ju rätt mkt och tittar på filmer och tankar hem saker.. fast det har ju oxå dykt upp två-tre olika vrianter på den här datorn :o :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 878
Senast: Unafraid
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 978
Senast: Magica
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: Araminta
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 360

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp