Irriterade livmoderslemhinnor efter seminering?

totinonna

Trådstartare
Hej!
Har ett sto som seminerats en andra omgång (två gånger varje omgång) denna sommaren då hon var tom efter första. Cirka 1.5 vecka efter båda omgångarna har hon haft en liten kant med torkat, aningens blodfärgad beläggning runt vulvakanterna. Hon har behandlats lokalt med Antibiotika efter båda semineringarna då hon har haft lite bakterier.
Min fråga är om det är vaniligt att slemmhinnan i livmodern blir irriterad vid seminering.
Har ni också märkt detta på era ston, eller är detta ett dåligt tecken....dvs att hon resorberat eller inte tagit sig denna gången heller? :nailbiting:
 
Sv: Irriterade livmoderslemhinnor efter seminering?

Har tyvärr inget bra svar på detta (är inte så insatt i avel). Men mitt sto hade samma som du beskriver cirka 12-14 dagar efter inseminering. Vet. trodde att hon hade en rejäl infektion i livmodern när jag förklarade men ack så såg hon fin ut i livmodern och var dessutom dräktig. :) Dock märkte jag igår att hon hade lite, lite torkat ''blod'' precis som innan (dygn 51 idag). Har varit på dräktighetskoll dygn 18, 26 och 46 och allting har sett bra ut. En avelskunnig person i stallet kollade på mitt sto igår och sa att allting såg helt normalt ut, så får helt enkelt ha is i magen till 90-dagars koll.
 
Sv: Irriterade livmoderslemhinnor efter seminering?

Okej. Är en reaktion mot spädningsvätskan negativ gällande dräktighetsresultat?
 
Sv: Irriterade livmoderslemhinnor efter seminering?

Visst kan vissa ston reagera lite, mest med fryst. Men det du beskriver är fullt normalt. Allt som syns kommer inte innifrån livmodern.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund är en hanhund som fyllde åtta år den 15 mars. Han har fått vara frisk i sitt liv förutom en sårskada på ena tassen. Jag minns...
2
Svar
25
· Visningar
3 152
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp