Irco Menco?

Speedway

Trådstartare
Någon som vet något om denna hingst? Är/var han godkänd? Är ev på väg att köpa en häst som är efter honom så jag skulle gärna vilja veta lite mer.

Sv: Irco Menco?

Tack, det förklarar väl varför jag aldrig hade hört talas om honom.
Den hästen jag har tittat på är en valack född -96 så det finns uppenbarligen fler avkommor än de 2 registrerade. Hmmm...hemligt!

Jag har en bekant som har haft två irco menco hästar. De är helsyskon varav den ena är till salu. Dock inte hon som säljer den. Kallas hästen möjligtvis för musse?. Min tränare har också haft en häst efter irco menco den gick 140 hoppning. Flamenco hette den och finns på en liiten bild här. http://jumpinn.se/pics/flamenco.jpg

Senast ändrad:

Ja, visst är det Musse jag har tittat på! Pratade med ägaren igår och han var tydligen född -97 och inte -96 som jag skrev tidigare.
Iallafall tyckte jag att han var jättetrevlig...och söt, haha...men också cool, okomplicerad och väldigt schysst i hoppningen.
Nu finns det ju i och för sig en till spekulant så vi får väl se om det blir jag som får köpa honom eller inte.

Jag har inte sett honom sen 00 då jag flyttade i från stallet han stod i då. Jag minns mest att han var grå :D. Men jag har sett hans helsyster och hon ser trevlig ut dock inte min typ men det behöver inte vara nått negativt. Helsystern har nyligen fått ett föl efter Pomme royal.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 929
Senast: Lea88
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 852
Senast: Kajsalisa
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka