iPod touch

Philosophia

Trådstartare
Jag är lite intresserad av iPod touch eftersom det möjliggör att man t.ex. kan kolla sin e-post osv. utan att plocka fram datorn (förutom att jag kan lyssna på musik och använda den som fickminne).

Men (trög som jag är så undrar jag detta) hur är det med uppkopplingen? Hur sker den? Det nödvändiggörs väl av att jag har tillgång till ett trådlöst nätverk i min närhet, eller?

Om jag t.ex. är ute på landet i ingenstans, där trådlösa nätverk lyser med sin frånvaro - hur användbar blir prylen då?

Sv: iPod touch

Jo, du måste ha tillgång till ett trådlöst nätverk om det ska fungera att ladda ner musik eller kolla mailen. Annars fungerar den bara som musikspelare.

Jag vill också haaaaa! :p Fast jag behöver den ju inte, och jag har inte råd, men jag viiiiilll.

Det var väl det jag misstänkte. Lite synd, då blir den ju genast mindre användbar - det är ju inta alltid som det finns ett trådlöst nätverk någonstans med vettig styrka.

Vet du hur det kommer att bli med iPhone? Där borde man ju rimligen kunna koppla upp sig via mobilen och inte vara beroende av att det finns ett trådlöst nätverk. Eller?

Jag vill ha en pryl som är användbar jämt, även när jag är ute i ingenstans.

Jag vet ju inte helt säkert hur det blir med iPhone, men det ryktas väl att när iPhone kommer till Europa så finns det förhoppningsvis möjlighet att använda 3G-nätet med den. Då blir det ju inga problem. Som det är nu i USA så kan man använda GSM-nätet för att kolla mailen och så, men det är ju himla långsamt. Fast det GÅR ju, så den är klart mer användbar ute i ingenmansland än en iPod Touch.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka