Iphone 5c/5s?

Grazing

Trådstartare
Jag ska köpa ny iphone och hade behövt veta lite, är det någon som vet skillnaden på dessa? Känns det som en stor skillnad mot 4s:en? Är det värt att byta tro?

Jag tyckte att det var stor skillnad. Måste också köpa en ny, min dog mobildöden igår. Hade en 5c funderar dock på en 5s istället.

Jag köpte en 5c för jag har 0 nytta av de extra funktionerna som finns i 5s. Jag är jättenöjd! Mycket bättre kamera, mycket bättre batteritid, bekväm att ha i handen. Min 4:a dog dessutom så fort det var kallare än 10 plusgrader… Det verkar 5:an tåla :)

5s lite dyrare tror jag? Har själv 5c dels för den fanns i rosa o dels för jag inte tycker mig behöva det extra(vad det nu var) man betalar för i 5s. Jag hade 4s innan 5an är tunnare också mera avlång. Faktiskt nackdelen är att den är jäkligt hal att hålla i fall du inte har skal, tappade den flera gånger innan jag köpte ett skal till men simtur är så är den hel. Mkt nöjd med min.

Jag ska köpa ny iphone och hade behövt veta lite, är det någon som vet skillnaden på dessa? Känns det som en stor skillnad mot 4s:en? Är det värt att byta tro?
Innan jag skaffade min 5s så läste jag om de båda varianterna på nätet. Då jag hade en 4 tidigare var jag sugen på uppdatering.

5c rekommenderades till "nya" iPhone-användare - alltså alla de som inte vant sig vid känslan av en vanlig iPhone. 5c är gjord i plast (?) och är lite större och mer otymplig än en vanlig 5/5s. Tror inte heller att man kan använda "vanliga" iPhone 5 skal till en 5c på grund av den lite avvikande formen.

Jag är väldigt nöjd med min 5s (bortsett från det faktum att jag fick ett måndagsexemplar och måste lämna in den...) och är glad att jag valde den istället för 5c. Men det är ju en smaksak.

Om jag inte minns helt fel så brukade det även stå i recensionerna att det inte var ett jättestort hopp från 5 till 5s.

Jag har nu bestämt mig efter mycket velande för en 5s :banana: Hoppas den är värd pengarna nu. Så himla svårt att bestämma vilken typ av mobil man ska ha :crazy: Men hoppas detta blir bra. Har ju vart nöjd med 4s:en.

Har en 5s, helt ok men inte wow. Tycker dock att den är hyfsat snygg (min är guld/champagne-varianten). Tänker uppgradera till 6:an när den kommer om den verkar vettig. Som @Shetlandskusk säger, har du inte jättebråttom, vänta till 6 an kommer, då kommer du kunna köpa 5s till mkt bättre pris!

Well, jag har haft iPhone ganska länge, har både iPad och en MacBook, ändå valde jag 5c. Fanns ingen anledning att lägga mer pengar för min del, för 5c är inte dålig på nåt sätt. Min kompis som säljer telefoner menar att 5S är ett måste för folk som spelar mycket, men det gör inte jag.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 734
Senast: Badger
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
326
Senast: Fetaost
·
Fordon Sambon har en liten peugot 208 årsm 2017. Alltså ingen kombi. Nu i sommar har man ju behövt ha bakluckan öppen till hunden med...
Svar
12
· Visningar
517
Senast: Milosari
·
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
345
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama