landsbygdsbo
Trådstartare
Skriver Aftonbladet. Faan det var ju bra, tänker man och börjar läsa. Men så inser man ju att blaskan snackar skit som vanligt. Invandringen ger inte en vinst på 900 miljarder!! Den har de senaste 60 åren genererat en vinst på totalt 900 miljarder. Hur det ser ut just nu väljer tidningen nogsamt att inte redovisa.
"Invandringen var mer lönsam på 1960- och 70-talen. Att det fortfarande blir ett plusresultat beror på det bland de utrikes födda finns färre äldre och fler i förvärvsarbetande ålder jämfört med i gruppen inrikes födda."
Det stämmer, men de som kom då är antingen utfasade eller har jobb. dvs etablerade i samhället.
Det skulle vara betydligt intressantare att se vad invandringen har genererat för siffror sedan 2000.
Och naturligtvis en uppspaltning då på de olika grupperna
Återvändande Min åsikt är att den här gruppen går med stor "vinst
Studenter Min åsikt är att den här gruppen går med svag förlust
Personer som kommer till ett arbete Min åsikt är att den här gruppen går med stor "vinst
asylsökande Min åsikt är att den här gruppen går med hög förlust
anhöriga till de respektive grupperna. Min åsikt är att den här gruppen går med hög förlust
Min åsikt är att de två vinstgenererande grupper gör att invandringen totalt sett uppvisar en liten förlust eller ett noll resultat för de senaste 3 åren.
Bemöt gärna
"Invandringen var mer lönsam på 1960- och 70-talen. Att det fortfarande blir ett plusresultat beror på det bland de utrikes födda finns färre äldre och fler i förvärvsarbetande ålder jämfört med i gruppen inrikes födda."
Det stämmer, men de som kom då är antingen utfasade eller har jobb. dvs etablerade i samhället.
Det skulle vara betydligt intressantare att se vad invandringen har genererat för siffror sedan 2000.
Och naturligtvis en uppspaltning då på de olika grupperna
Återvändande Min åsikt är att den här gruppen går med stor "vinst
Studenter Min åsikt är att den här gruppen går med svag förlust
Personer som kommer till ett arbete Min åsikt är att den här gruppen går med stor "vinst
asylsökande Min åsikt är att den här gruppen går med hög förlust
anhöriga till de respektive grupperna. Min åsikt är att den här gruppen går med hög förlust
Min åsikt är att de två vinstgenererande grupper gör att invandringen totalt sett uppvisar en liten förlust eller ett noll resultat för de senaste 3 åren.
Bemöt gärna