Introducera marsvin?

D

Donalds

Undrar hur det går till? Kan man sätta ihop två hanar som båda är runt året gamla? Gäller det samma sak för honor? :confused:

Sv: Introducera marsvin?

Man kan prova! Men det går ofta bättre med en äldre och en yngre och helst att ingen av dem är ca 4-5 mån när man gör det.Ha en riktigt stor bur, helst en som är ny för båda dem. Eller låt dem träffas lösa på golvet första gången. Det går ofta bra, men inte alltid. Honor kan vara lite bitchiga mot nya honor om de är äldre, medan det däremot är problem att sätta ihop unga honor. Det är dock ytterst få av alla de marsvin jag haft, som inte alls gått ihop med andra.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
989
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 914
Senast: hastflicka
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
772
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama