MJLee
Trådstartare
Idag är det den internationella kvinnodagen. Nej, jag kommer inte gratulera kvinnor. Däremot vill jag lyfta fram hur fruktansvärt långt vi är från ens konceptet jämställdhet. Vi lever i en värld där #metoo är hånat och förlöjligat. Feminism är ett skällsord och förolämpning. Där kvinnor även i 'jämställda' Sverige fortfarande tjänar mindre än män och tar på sig mer än hälften av arbetet innanför hemmet.
Jag blir så förbannat arg och förtvivlad. Kvinnor har, historiskt och idag, marginaliserats och deras insatser och framgångar har förminskats och glömts bort.
Vad i helvete ska vi kvinnor göra för att få vår röst mer hörd? Särskilt i en värld där alltfler män framgångsrikt ökar sitt förtryck och ägandeskap av kvinnor. Inklusive i den sk jämställda västvärlden.
Jag blir så förbannat arg och förtvivlad. Kvinnor har, historiskt och idag, marginaliserats och deras insatser och framgångar har förminskats och glömts bort.
Vad i helvete ska vi kvinnor göra för att få vår röst mer hörd? Särskilt i en värld där alltfler män framgångsrikt ökar sitt förtryck och ägandeskap av kvinnor. Inklusive i den sk jämställda västvärlden.