inte min dag!

J

jupiter-judex

usch, inte min dag idag!
först åker jag av hästen på fm...ska väl inte klaga antar jag..andra gången på 16 år...men det gjorde ont ändå:smirk:

sen väljer min två årige son att ta en fight huruvida man äter mat eller pepparkaka till kvällsmat. då han var väldigt bestämd om att det var pepparkaka som gällde så blev det ingetdera....

tar in hästarna och går en kvällsrunda med hunden(tre årig grandis), precis utanför grinden hemma möter jag grannen med deras tre hanar....brukar gå fot trots att han också vill nåt annat...men idag, laddar han järnet och galopperar vilt fram till dom med mig hängandes efter. dom är två och det är fram till två små hundar vi kommer och jag tänker att jag släpper aldrig för längre bak står hon med sin afghan och när hon går förbi med honom så låter det som att dom vill ta livet av varann:eek:
min brukar vara snäll mot hanar men dom har väl svurit åt varann när dom ser varann ute kanske...så jag håller i kopplet och nu känner jag mig lite mörbultad:mad: så skulle han nog aldrig göra med min sambo, det är ju skit att man inte väger mer än hunden vid dom tillfällena!!!
så, nu har jag spottat ur mig min annorlunda dag!

Sv: inte min dag!

kanske ska tillägga att när jag kom in så vann jag fighten mot pepparkakan i alla fall.....den lille hade nog insett vem som var envetnast så han sa.....theo äta fisk, sen pipparkaka....

:banana:

Heja morsan! :D Skönt att nån fortfarande tror på uppfostran!

Och visst är det ett helsike med stora hundar.. leonbergern släpade min mamma över trädgården när en chihuahuahane dök upp som friare när hon löpte.. min stackars mor trodde att det skulle bli årets blandrasvalpar & vägrade släppa :angel:

tack! ja det var skönt att han gav sig, kändes lite tråkigt att han skulle behöva lägga sig utan mat. så det var skönt att han gav sig, framför allt underlättar det ju för framtida kvällar;)

ja stora hundar är lite bökigt så sett, min mamma har insett att hon inte kan gå ut med han alls. att han inte förstår hennes långa uppsats om "att nu får du gå snällt här nu när vi möter hundarna, nej gå nu fint här ozzy"...:p

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: igbest
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka