sassiball

Trådstartare
Varför har man det egentligen?

jag blev nyfiken då så många på fb har det här så jag bestämde mig för att skaffa ett konto. Men jag är ju hopplös på att använda det, hur gör man? Jag vill gärna ha en bild på min profilsida ?

Sv: Instagram

Varför har man det egentligen?

93% av mina svenska instragramvänner har det för att instagramma vad de äter, vare sig det är havregrynsgröt eller fjällripa. 57% tar selfies som de lägger upp en gång om dagen typ, gärna med hashtagg-diarré på det. Sen har jag tre fotografer som tar fantastiska 'no filter'-bilder. Själv tar jag inga selfies men en och en annan vinglasbild i rökridån från sommarens grill kan finnas. Vi är ca 95% som lägger upp såna bilder. En vacker dag beställer jag en instagramtapet av mina bästa bilder. ;)

Jag har det för att göra och se fina bilder. Jag är totalt ointresserad av katter, selfies, mat, barn och bilder på pyssel.

Och så gör jag lite reklam med hashtagg till min skärgård och min ö :)

Senast ändrad:

Jag brukar trendspana :D

Och så använder jag det inte "ensam" utan följer vissa taggar som inspirerar, typ #meatfreemonday #allakanträna #karlstad #minpinbuddies #kmti och så vidare, och så vidare, och så vidare.

Söka är en sak (och det vet iaf jag hur man gör), men jag vill ha någon form av följ-/prenumerationsfunktion så att jag slipper gå och söka upp alla taggar jag vill kolla manuellt varje gång.

Edit: I och för sig ligger gamla sökningar kvar under sökrutan kom jag på nu. Jag antar att jag får hålla tillgodo med det :p

Senast ändrad:

Djärvt :D;)

Jag var också modig och vågade kolla de fem knappar man har att välja på. Och en utmärkt sökfunktion fanns under kompassrosen :)

Japp, jag kände mig lite wild and crazy och provade själv SEN frågade jag sjuttonåringen som ligger utslängd i soffan med dator i knäet, och två mobiler - hon hälsar att det måste vara sökfunktionen för något följa tagg hade hon inte hört talas om. Och då sa jag sådär tvärsäkert som en teknikinbillningskunnig mammsing bara kan "Ja det var väl det jag trodde.." :D

Jag har det för jag tycker det är kul :)

Lägger inte upp några speciella bilder direkt. Min vardag. Vill folk följa mig så får dom, annars är det ju bara att låta bli.
Jag tycker det är roligt att följa andra med och se vad dom hittar på för något.

Gå in på din profil och välj redigera profil. Det är enkelt.

Ja jag kommer till den platsen, redigera profil. Men hittar inte alls var man ska ladda upp bilden någonstans? har öppnat flera gånger , klickat lite här o var men nej jag förstår inte.

kl

I appen "phonegram" (som funkar till instagram) kan man följa en tagg.

//Hazel, ofrivillig instagrammare

klicka på din profilknapp (den längst till höger) klicka på din bild. Välj alternativ :)

klicka på bilden/rutan där det ska vara en bild..

jag får upp detta när jag trycker där
1794568_10151884914256315_806839375_n.jpg

Tack, och tack även ni andra som ville hjälpa mig, ni är för gulliga :love:

Fick in en profilbild nu.

Måste fråga en sak, under redigera profil, skriver ni ert riktiga namn där? eller vad ska man skriva där egentligen?

Senast ändrad:

Jag har inte mitt riktiga namn där, det vanligaste är nog att inte ha det (om jag tittar på mina följare).

Liknande trådar

Tjatter Då jag tänkte kolla på facebook så kom det direkt upp info från Meta. "Välj om du accepterar att vi använder din info till annonser...
Svar
2
· Visningar
284
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 448
Senast: Marita73
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 020
Senast: Sharpless
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 155
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur