Insjunken rygg!

F

Fager

Vet inte riktigt vad det är som gör att hennes rygg blir insjunken hon har inte varit så förut. Hon blir insjunken precis vid dem bakre "kuddarna" på sadeln. Varför blir hon så för? Kan det vara sadeln som gör det?:confused:

Sv: Insjunken rygg!

Låtet tyvärr som att du har en sadel som ligger i bakvikt eller är för rak för din häst.

Har försökt ta bilder men hon har sån jäkla päls så det syns inte men man känner att de är som ett "avtryck" från sadeln, det är baktill det är insjunket. Red barbacka förre veckan och tyckte det vart något bättre sen när vi nu ridit med sadel denna vecka har det kommit tillbaka. Och det var fint innan ridningen men dagen efter var det insjunket igen.

Tar ut en duktig sadelinprovare som kan titta på den nuvarande sadeln och hjälper dig att hitta nåt som passar. Denna någan kan också lära ut hur och var en sadel ska ligga, det kan vara bra som hästägare att veta. Låter som att du har antingen en för rak sadel eller en sadel som blivit för trång och därför nu ligger i bakvikt.

sadelproblem kanske? Kolla över foderstaten också, kanske pålle har proteinbrist.
I värsta fall är det en kombo.
Säger som de andra, bild vore ett plus.

Tar ut en duktig sadelinprovare som kan titta på den nuvarande sadeln och hjälper dig att hitta nåt som passar. Denna någan kan också lära ut hur och var en sadel ska ligga, det kan vara bra som hästägare att veta. Låter som att du har antingen en för rak sadel eller en sadel som blivit för trång och därför nu ligger i bakvikt.

Okej, vi ska ta ut sadelmakaren, hon har ju musklat om sig en del. Så det måste ju vara sadeln som är problemet. Tack snälla för svar =)

sadelproblem kanske? Kolla över foderstaten också, kanske pålle har proteinbrist.
I värsta fall är det en kombo.
Säger som de andra, bild vore ett plus.

Ja, det måste nog vara sadeln som är problemet, ska ta ut sadelmakaren som ska få titta över den åt oss. Foderstaten borde det inte vara något fel på då jag fått hjälp av en som kan det att räkna ut vad pållen ska ha. Plus att veterinär var ute innan och kollade henne och då gick vi igenom foderstaten också. Men jag ska kolla över den igen.
Jätte svårt att ta bild då man inte ser att det är lite nersjunket. Utan man känner det bara. Tack för ett svar iaf, då har man lite att gå efter.

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 037
Senast: fio
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 980
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka