H
hanoi roxx
har ni bra tips på olika övningar jag kan göra med min treåring i skogen? kan sitta på honom i skritt men inte gjort nåt mer.... har långt till ridhus.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hanoi roxx skrev:har ni bra tips på olika övningar jag kan göra med min treåring i skogen? kan sitta på honom i skritt men inte gjort nåt mer.... har långt till ridhus.....
hanoi roxx skrev:har ni bra tips på olika övningar jag kan göra med min treåring i skogen? kan sitta på honom i skritt men inte gjort nåt mer.... har långt till ridhus.....[/QUO
Jag rider adrig i ett ridhus eller i paddock förrän hästen kan skritt trav och galopp och vet vad halt är, men därimot longera jag i paddock och i ridhus...Det är jätte svårt för en unghäst att gå i paddock och ridhus för det finns ingen väg att följa, sen är det lätt att den blir uttråkad och tröttna. Ut i skogen med er, gärna med draghjälp av en annan erfaren häst, se till att hästen tycker det är kul, har inte för höga krav, hästen ska tycka det är roligt, då har du sen en possetiv häst när du börja rida för instruktör.....
Lycka till!
rocki skrev:hanoi roxx skrev:har ni bra tips på olika övningar jag kan göra med min treåring i skogen? kan sitta på honom i skritt men inte gjort nåt mer.... har långt till ridhus.....[/QUO
Jag rider adrig i ett ridhus eller i paddock förrän hästen kan skritt trav och galopp och vet vad halt är, men därimot longera jag i paddock och i ridhus...Det är jätte svårt för en unghäst att gå i paddock och ridhus för det finns ingen väg att följa, sen är det lätt att den blir uttråkad och tröttna. Ut i skogen med er, gärna med draghjälp av en annan erfaren häst, se till att hästen tycker det är kul, har inte för höga krav, hästen ska tycka det är roligt, då har du sen en possetiv häst när du börja rida för instruktör.....
Lycka till!
Håller helt å hållet med dig!! Se till att hästen tycker att det är roligt!! Det går så mycket lättare då!!!
Rotterö skrev:Vi har inte suttit på vår gubbe ännu.
Men vi har hängt promenerat ute mm
Men sätter ni bara i sadeln och hoppas på att ni inte blir avkastade.