Inredning av sadelkammare?

J

just_ellan

Hej! Jag skulle vilja ha tips om hur jag kan inreda våran sadelkammare i stallet! Eller om du kan berätta hur eran ser ut.

Nu kan jag inte måtten på sadelkammaren exakt, men kan ta reda på det så fort jag kan. :angel:

Sadelkammaren är ganska så avlång och så här ser den ut nu:
När man kommer in från dörren som ligger på kort sidan, finns på höger sida träns och sadelhängare. På vänster sida finns 2st skåp, några hyllor under varann och en sadelhängare där man kan stå och putsa.
Vi har tyvärr inte plats mer med skåp, annars vore det bra att förvara täcken, benskydd, benlindor, schabrak osv.

*Vet du något bra förvarings sätt?
*Vet du någon bra lösning hur man kan sätta sadelhängare / tränshängare på ett snyggt sätt där man har lite med plats?

Eller varför inte lägga in en bild på din sadelkammare:idea:

Tacksam för lite tips:bow:
 
Sv: Inredning av sadelkammare?

Vi har väldigt liten sadelkammare. Speciellt då vi har utrustning till 3 hästar därinne och 2 av hästägarna (jag inräknad) är sjukt pryltokiga :D

Om jag ade haft en sadelkammare själv och ägt alla hästar i stallet hade jag nog organiserat annorlunda, men nu har vi vår egen "avdelning" i sadelkammaren.

Såhär har jag det i min hörna;
har täcken och mer grejer i ett annat rum dock...
27maj006.jpg


I garderoben har jag schabrak, lindor och några träns
I boxarna har jag benskydd och lite annat krafs.
Funkar fint, lite trångt bara :D
 
Senast ändrad:
Sv: Inredning av sadelkammare?

Jag har också en väldigt liten sadelkammare, har alltid varit ensam om den eller delat den med en annan, men nu ska vi ha in grejer till 5(!) hästar i mitt lilla rum. Detta gjorde att det krävdes omplanering och utnyttjande av varje liten vrå, så jag gjorde såhär:

th_sadelkammare001.jpg


Jag fick spika upp två reglar över fönstret och fästa alla tränshängarna där, eftersom jag typ har 7 träns till min enda häst så fick det bli 2 rader:angel: Hyllan vid dörren har vi hjälmar och de andra har sina västar och så där.

th_sadelkammare002.jpg


Sadlarna hänger i sen hörnan, ska upp 3 sadlar till, ovanför och under, noga uttmätt:p

th_sadelkammare003.jpg


Sen är vi två som har varsin hylla och de andra två delar på en, beroende på hur prylgalen man är:angel:

Det är ju inte speciellt välfyllt än, men det lär det bli vad det lider. Täcken och schabrak ska vi ha i gardrober utanför.


Eftersom jag inte har någon foderkammare så har min pappa byggt denna saken för många år sen, den har plåt på insidan och är därför mussäker, sen då massa fack inuti. Bäckskivan sitter med gångjärn och det är pefekt att ha den att lägga saker tillfälligt på.
Under är det pefekt höjd att ha mineralspannar.
th_sadelkammare004.jpg

http://s163.photobucket.com/albums/t290/lady_vip/th_sadelkammare006.jpg

Tja, vi trivs iaf.
 
Sv: Inredning av sadelkammare?

Vi har väldigt liten sadelkammare. Speciellt då vi har utrustning till 3 hästar därinne och 2 av hästägarna (jag inräknad) är sjukt pryltokiga :D

Om jag ade haft en sadelkammare själv och ägt alla hästar i stallet hade jag nog organiserat annorlunda, men nu har vi vår egen "avdelning" i sadelkammaren.

Såhär har jag det i min hörna;
har täcken och mer grejer i ett annat rum dock...
27maj006.jpg


I garderoben har jag schabrak, lindor och några träns
I boxarna har jag benskydd och lite annat krafs.
Funkar fint, lite trångt bara :D


Det verkar som en liten trevlig sadelkammare med ordning och reda! :)
 
Sv: Inredning av sadelkammare?

Jag har också en väldigt liten sadelkammare, har alltid varit ensam om den eller delat den med en annan, men nu ska vi ha in grejer till 5(!) hästar i mitt lilla rum. Detta gjorde att det krävdes omplanering och utnyttjande av varje liten vrå, så jag gjorde såhär:

th_sadelkammare001.jpg

QUOTE]

Fint :) Tror nog att det finns någon som gillar träns?:idea:
Mycket smart foderlåda med plåt på insidan!
Tyckte endå eran sadelkammare såg "normal" ut, fast det är klart. Har man mycket saker så behöver man plats ;)
 
Sv: Inredning av sadelkammare?

Ingen mer som vill visa sin sadelkammare? Eller någon som har någon smart förvarings pryl? :)
 
Sv: Inredning av sadelkammare?

sk2.jpg


sk1.jpg


Min är också avlång. På ena kortsidan har jag tränshängare och en garderob, på den andra sitter ett fönster så där har jag en stor kista för benlindor och annar smått + hängare för tömkörningsgjord.

Långsida 1 sadlar och träns, långsida 2 jättepraktisk hylla för schabrak och täcken.
 
Sv: Inredning av sadelkammare?

Min är fyrkantig väldigt liten. Dörren sitter i ett hörn på sida 1. På sida 1 & 2 har vi sadel och tränshängare. Totalt 6 sadlar hänger där inne. På sida 3 & 4 har vi vattenslangen och en massa hyllor.
Hade jag stått där själv hade jag kanske gjort annorlunda. Lite smartare förvaring på väggarna hade inte skadat ;)

Totalt är väl ytan 4-6 kvm, inte så stort.
 
Sv: Inredning av sadelkammare?

Fint :) Tror nog att det finns någon som gillar träns?:idea:

*host host* Tror du :angel: Jag har 14 hängare och ockuperara hälften själv:D

Foderlådan är faktiskt skitsmart, rymmer väldigt mycket och det är väldigt bra med en bänk, ex om man putsar, blandar medicin eller vad som helst.
 
Sv: Inredning av sadelkammare?

min sadelkammare är 3x3m, ser ut såhär från ena sidan

DSCN0001.jpg


DSCN0004.jpg


på andra sidan står det ett stort skåp med schabrak och fintäcken, en till låda, några tränshängare, en hylla med täcken p filtar och en hylla med "hästvård". knaggar på dörren för kläder o grimmor.
 
Sv: Inredning av sadelkammare?

Vad fint det ser ut!! :) Har du någon bilder på den andra sidan också? Så jag får se resten ;)
 
Sv: Inredning av sadelkammare?

Min sadelkammare är liten men funktionell. Jag tycker det är viktigt att det finns diskbänk eller liknande, samt plats för putsgrejor, sjukvårdsprylar, sadlar och träns förstås. + en bra putsplats. Täcken och borstar behöver inte vara där om utrymmet är litet.
Jag har tränshängarna på ena väggen och en hylla ovanför dem där man kan lägga ridvantar osv. hjälmarna är på hjälmhängare ovanför hyllan.
En sadelbock där man kan byta schabrak och putsa sadel är bra att ha i sadelkammaren också.
 
Sv: Inredning av sadelkammare?

Min pyttelilla sadelkammare invändigt! Det ska bli hyllor ovanför sadeln är det tänkt, så jag kan skaffa mer prylar... Just nu är det inte så här välstädat, kan jag säga... :o

http://www.pixbox.se/pic_show_id16700676.html

Så här såg den ut utan väggar, bara så ni ser hur liten den är...

http://www.pixbox.se/pic_show_id6992491.html

Sadelkammaren och foderförvaringen:
http://www.pixbox.se/pic_show_id16700675.html

Sen har jag typ en byrå med plastboxar i i stallgången, där jag har alla flugmedel,skor osv osv, en jättebra avställningsyta! Den har min pappa byggt.

http://www.pixbox.se/pic_show_id16700678.html
 
Sv: Inredning av sadelkammare?

Väcker tråden till liv igen:D

Behöver tips till förvaring - SNYGG förvaring.
Vår sadelkammare är ganska "stor" men jag vill ha tips på var jag lägger schabraken, hänger undan täcken osv - stora grejer som gärna ser oorganiserade och ostädat ut!
:confused:
Släng gärna in länkar var man köper eventuella hängare osv.

Regnkläder osv (kuskar i stallet..) ser också gärna väldigt slarvigt ut och det vill jag också gärna få undan. Helst så billigt som möjligt:angel: Men måste man så måste man..
 
Sv: Inredning av sadelkammare?

Säger det igen, IKEA har fina garderobsstommar, occh byxhängare där man kan hänga schabraken på. Kolla deras hemsida.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 215
Senast: Ajda
·
Anläggning Håller på att göra om i stallet och behöver lite inspiration. Hur förvarar ni era täcken? Gärna andra smarta tips på bra förvaring som...
2
Svar
20
· Visningar
6 270
Senast: Nenne45
·
Gnägg Hur ska jag tänka...? Stallet har 4 boxar ( vi har 2 ridhästar samt 2 shettisar för körning, alla hästarna går på lösdrift och kommer i...
Svar
7
· Visningar
1 665
Senast: pajaztar
·
Utrustning Ni som inte har egna stall, hur förvarar ni era schabrak? Är det något jag samlar på mig som en hamster är det just schabrak, och de tar...
2
Svar
20
· Visningar
7 391
Senast: Catrool
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp