Inreda vind.

Narcissa

Trådstartare
Någon som har låtit inreda en råvind? Vi ska göra en del av råvinden till sovrum. Någon av er som gjort det och vad hamnade kostnaden på?
 
Någon som har låtit inreda en råvind? Vi ska göra en del av råvinden till sovrum. Någon av er som gjort det och vad hamnade kostnaden på?
Det finns någon här som har gjort stallvinden till en lägenhet. Bilder finns på både för och efter.
prova att söka med sökfunktionen.
 
Någon som har låtit inreda en råvind? Vi ska göra en del av råvinden till sovrum. Någon av er som gjort det och vad hamnade kostnaden på?

Vår övervåning var oisolerad då vi köpte huset (dvs, typisk kallvind). Där har vi nu höjt tak/satt dit tak och inrett, hela övervåningen är på ca 45 kvm och vad det gick på? bra fråga. Har aldrig räknat, bara betalat och gnetat på :o men gissningsvis 60 tusen kanske, men då är det från botten, dvs lite nya balkar, isolering, golv, tapet, panel, lister, el osv. Men en del kostnader går ju att variera t ex tapet, golv och liknande. Vi har lagt oss på en mellanmjölksnivå, varken billigast eller dyrast.
 
Vår övervåning var oisolerad då vi köpte huset (dvs, typisk kallvind). Där har vi nu höjt tak/satt dit tak och inrett, hela övervåningen är på ca 45 kvm och vad det gick på? bra fråga. Har aldrig räknat, bara betalat och gnetat på :o men gissningsvis 60 tusen kanske, men då är det från botten, dvs lite nya balkar, isolering, golv, tapet, panel, lister, el osv. Men en del kostnader går ju att variera t ex tapet, golv och liknande. Vi har lagt oss på en mellanmjölksnivå, varken billigast eller dyrast.
Med HANTVERKARE?? Hantverkarna vi hade hit verkade påskina att det skulle gå runt 300.000-500.000!!
 
Det finns någon här som har gjort stallvinden till en lägenhet. Bilder finns på både för och efter.
prova att söka med sökfunktionen.

Jag byggde lägenhet uppe på småbalslogen, men det är ett lite större projekt än att inreda en kallvind...
 
Med HANTVERKARE?? Hantverkarna vi hade hit verkade påskina att det skulle gå runt 300.000-500.000!!
Allt man inte gör själv kostar massor. Hantverkare behöver leva de med och då blir det dyrt. Såvida du inte tar in utländsk arbetskraft som inte skattar i Sverige. Då blir det helt andra priser.

Vad hindrar att ni gör en hel massa av jobbet själv och tar in hjälp med bara de delar ni inte tror ni fixar?
 
Allt man inte gör själv kostar massor. Hantverkare behöver leva de med och då blir det dyrt. Såvida du inte tar in utländsk arbetskraft som inte skattar i Sverige. Då blir det helt andra priser.

Vad hindrar att ni gör en hel massa av jobbet själv och tar in hjälp med bara de delar ni inte tror ni fixar?

Jag har väl inte skrivit att hantverkare inte ska ta betalt (även om de ibland tar hutlöst betalt)?
Vi gör inget själva för att vi inte kan, vi har heller inte tiden att lägga på det. Så vi får snällt betala....
 
Jag har väl inte skrivit att hantverkare inte ska ta betalt (även om de ibland tar hutlöst betalt)?
Vi gör inget själva för att vi inte kan, vi har heller inte tiden att lägga på det. Så vi får snällt betala....
Jag har förra året haft två firmor här för att fixa med mitt uthus - bara som en erfarenhet att delge.

Första firman är lokal och välrenommerad. "De är dyra men de är bäst" sa grannar och andra. Firman är gammal och välkänd.
De byggde till uthuset och har fuskat och gjort fel. Samt saltade räkningen hutlöst. 15.000 för att spika dit en planka bl.a. Nu har fukten gjort att det är skevt och måste fixas om.

Fick rekommendationer från nära vänner om en firma som frmäst har polksa arbetare som går via ett svenskt företag. Billigare - men framför allt oerhört DUKTIGA.
De kom hit, la om taket på uthuset och gjorde det snyggt, extremt noggrant och välgjort. Till ungefär halva priset. Ruskigt trevliga var de dessutom.

PM:a mig om du vill ha kontaktuppgifter. De är från Skåne.
 

Liknande trådar

Hemmet Vårt hus är litet - VÄLDIGT litet. För det mesta är jag fullt nöjd. Mindre utrymme att städa :D ! Men drömmen har väckts om att lägga...
2
Svar
21
· Visningar
1 711
Senast: bettysmatte
·
Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Jag ska eventuellt flytta in i en hyresrätt med gigantiska fönster. Jättefin utsikt, absolut - men allt blir ju så fjuttigt i jämförelse...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 910
Senast: manda
·
Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
677
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp