Inreda sovloft

V

vojlock

Hej!

Jag tänkte inreda mitt sovloft som är på ca 9 kvm, på golvet ligger det ojämna spånskivor dvs att det finns lite "glipor och hål" i govet. Det är ca 160 cm mellan loftets golv och tak.
Det är en stege på väggen upp till loftet.

Så nu skulle jag behöva ha lite tips på hur jag kan inreda mitt sovloft på ett mysigt sätt.

Sängen har jag placerat i ena hörnet av loftet.
Jag har inte plats med en sängstomme utan just nu så har jag bara en tjock madrass liggandes där.

tips på något fint sängbord? sängkläder?

Jag gillar "shabby chic" stilen, typ såhär:

http://finntrollochsmultron.files.wordpress.com/2009/09/shabby_chic_furniture.jpg

Vad skulle ni lägga på golvet? klickgolv? plastmatta? måla?

Inredningsråd mottages tacksamt! :d

Sv: Inreda sovloft

Kan du inte lägga någon trägolv? Gärna lite bredare tiljor. Kör skurgolv (fantastiskt lent för bara fötter) eller måla (kanske schackrutigt i en mjuk duvblå/grå färg tillsammans med vit/beiga rutor.

Jag gillar ju vår hemmabyggda säng och lägger in en bild på den. Vill du ha något liknande kan du googla på "gustaviansk". Med ledning av din bild tror jag dock att du kanske vill ha något mer svulstigt, prova goggla på "fransk" eller "barock" för lite inspiration.

Allinwood har annars en snygg, lite stram stil som heter Tuvan, jag vet inte om Kallholmen har någon sängram men du kan gå in och kolla.
090207-090222+%287%29.JPG

080414-080423+%2847%29.JPG

Med bara 160 i takhöjd så passar inte en alltför stor och svulstig säng. Fundera på om du inte bara kan ha tex en ikea sultan med lägsta benen på, kanske tom såga av 3-4 cm..

Lägga litet energi på det som är runtomkring och ett broderat överkast.

Golv rekomenderar jag inte att måla. Lägg ett trägolv. Eftersom du redan har golvspånskiva så kan du använda tunnare spåntat virke än vanligt, då bygger det inte så mkt (och är billigare).

Olja, luta efter smak så golvet blir härligt lent. Du kommer tillbringa mkt tid krypandes på golvet då det är så lågt i tak.

Givetvis sängkläder i spets och brodyr. Smålampor i stilen på bilden finns på bauhaus.

Vill du ha ännu mera romantik, fundera på om du kan sätta en tapet på den taksida som du har sängen...

//Waern

Tack för era svar!

jo, det är nog golvet jag får jobba på först, vitträgolv skulle sitta fint, låter dock som ett stort projekt :/
Vart köper man spåntat virke billigast? Byggvaruhus eller brädgård? Kan man köpa färdigmålat eller måste man måla själv?

Jag hade lagt in vitt klickgolv. Det är snabbt, enkelt, ser bra ut och är mycket lättstädat.

Jag hade nog inte haft någon sängram alls, bara en headboard.

Liknande trådar

Hemmet Finns det någon annan här inne som isolerat och inrett kallvinden i sitt gamla hus och har tips, råd, idéer och kanske även...
Svar
6
· Visningar
5 691
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Jag har nyss fått klart min sadelkammare och det är dags att inreda litegrann. Jag tycker att den är liten, vilket i och för sig kanske...
Svar
11
· Visningar
3 405
Senast: Milou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka