Inreda kattrum

kolblakkur

Trådstartare
Om ni hade haft ett rum över i ert hus/er lägenhet och ni fått möjlighet att inreda det som ett rum till era katter: hur hade ni inrett det då? :) Vad finns det för roliga lösningar utöver att fylla det med klösmöbler?
 
Sv: Inreda kattrum

Å! :love:

Jag hade gjort en trappa upp till en hög hylla som gick runt hela taket där katterna kunde spatsera runt och kanske ligga och spana. Och sen en trappa ner på andra sidan rummet.

Sen hade jag nog inrett det till mig själv för att kunna spendera tid hos katterna; skrivbord, stol, symaskin, soffa, tv kanske.

Det hade nog förresten blivit ett rum för katterna och mig!!!! :angel:
 
Sv: Inreda kattrum

Det med soffa var smart! En bäddsoffa hade ju varit toppen ifall man får övernattningsgäster! :)
 
Sv: Inreda kattrum

Kartonger med hål i för att springa in och ut i, fast det finns viss risk att de använder det som toa oxå om de är så små att de inte lärt sig var de ska gå än. Mina kattungar hade en fd papplåda för colaburkar from de var ca 8-9veckor och de tyckte den var hur kul som helst.

Hade även en gammal fåtölj som de klättrade i och kloade på fast såhär i efterhand så vet jag inte om det var så bra om man nu inte vill lära dem att kloa på möbler. hade nog hellre rekommenderat en riktig kattklätterställning med två eller tre våningar
 
Sv: Inreda kattrum

Jag hade fixat sån där säng som man kan hänga på element, försökt få i något trädliknande som stått mitt i rummet, försökt ha så öppen planlösning som möjligt så att katterna kunnat se vad som händer i resten av hemmet och gärna med stort fönstret så att de kan titta ut också.

Jag hade dessutom sett till att så havre i något lämpligt så att de kunnat tugga lite "gräs" och ställt in kartonger där så fort jag fått någon ny rolig kartong/pappkasse.

Hyllor på olika höjder på väggarna, med olika filtar m.m. fastsatt på borde vara uppskattat också?
 
Sv: Inreda kattrum

Jag har också funderat på att inreda och kom på en lösning när jag köpte ett högre klösträd och då jag satte nät på balkongen. Mina två tjejer tycker om att klättra, så det var bara att gå ut på tomten och hitta snygga björkstammar, ca 1 dm i tjocklek. Sågade de i längd så det gick att klämma fast mellan golv och tak, plattor över och under som skydd. Häng däremellan små hängmattor att ligga i. Det blir som ett djungelrum :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 046
Senast: Keb71
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 997
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp