M
mira
men varför är det så många inom akademisk som rider utan hjälm? försöker bara förklara för min dotter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
* För att inte förstöra frisyren
* För att inte förstöra sin image
* För att hästen är så välutbildad
* För att visa andra att man är duktig att rida
* För att hästen är så snäll och aldrig blir rädd för något
Varför rider Western-ryttare med hatt, och vanliga dressyrryttare utan hjälm?
Tror inte att det är något speciellt med just AK-ryttare.
Rider utan hjälm gör man bara om man inte har nåt att vara rädd om.
Jag har ridit i 25 år, och rider fortfarande med hjälm. Samt att hjälmen sitter på huvudet när jag handerar unghästar, lastar i transport, longerar, går promenader och leder till och från hagen.
Förklara för din dotter att "smarta ryttare har hjälm". De som inte har hjälm är inte lika smarta, och rider för den delen inte bättre heller.
Varför rider Western-ryttare med hatt, och vanliga dressyrryttare utan hjälm?
Tror inte att det är något speciellt med just AK-ryttare.
Jag har ridit i 25 år, och rider fortfarande med hjälm. Samt att hjälmen sitter på huvudet när jag handerar unghästar, lastar i transport, longerar, går promenader och leder till och från hagen.
Förklara för din dotter att "smarta ryttare har hjälm". De som inte har hjälm är inte lika smarta, och rider för den delen inte bättre heller.
Bra svar! har bara ett tillägg: "För att hästen är så "välutbildad" " alltså de små hartassarna runt välutbildad......
Varför rider Western-ryttare med hatt?
Det känns knepigt att klä sig i obekväm och opraktiskt skyddsutrustning .
Detta gäller som sagt, även utan för den smala "AR-gruppen". Det är bara det, att "AR" tydligen är så extraordinärt, som man ser att alla "AR-are" rider utan hjälm. Övriga ryttare, är så många, men spridda att där ser man inte att den o den o den rider ju faktiskt också utan hjälm. Utan man ser bara att det bara är "AR-are" som rider utan hjälm, för det är när de är tillsammans på kurs eller clinic, består just den gruppen kanske av merparten hjälmlösa. Jag för min del, kör inte bil utan bälte, cyklar inte och rider inte utan hjälm. Och på de AR-kurser jag varit och är på, rider och arbetar hästen vid hand merparten med hjälm.
Mvh
IngelaH
skulle aldrig falla mig in att rida utan hjälp, har till och med börjat använda väst...