Ingen ridning - bara hästmys

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det både regn och kraftig blåst så frieserns ägare föreslog att jag skulle skjuta på ridning till i helgen i stället. Jag höll med henne. Det kändes inte som en jättehit att rida i mörker, regn, blåst och diverse vilda djur på gärdet med en obekant spänd unghäst. Ffa blåst och ridning synkar inte alltid så bra.

Idag frågade jag hur många det var som ridit hästen tidigare, då jag misstänkte att hon inte var så van vid olika ryttare och att det kanske var därför hon spände sig i början av ridningen. Jag fick svaret att det var hon och så en till person som ridit hästen. Den andra personen hade inte passat med den. Hm, intressant. Men jag fick också veta att hon kan vara lite spänd även med ägaren i början av ridningen, ffa just nu då hon har en del energi, så det är inte bara ryttarbytet som påverkar.

Så det blev en lång mysborstning idag. Hästens ägare, som också äger stallet, var där en stund men sen gick hon och då var det jag och en person till som blev kvar i stallet. Hon är den enda som har sin häst inhyrd där och det visade sig att vi hade massor att prata om. Har jag någonsin varit så social? Jag vet inte.

Det känns som om jag har hamnat i ett väldigt trevligt stall :) Jag gillar både ägaren och den andra hästägaren.

Och det här är fina fröken häst:
20141024_193502.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 085
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är hösten här, och med den nya ridrutiner för min del. I våras red jag 1½ gång i veckan på stora ridskolan, och ungefär en lektion i...
Svar
0
· Visningar
713
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 343
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har tidigare berättat om att jag under denna sommar haft workawayers boende hos mig. Under de 3 senaste veckorna har jag haft en ung...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp