Ingen mens och negativa test

Ferrari

Trådstartare
Ja. Så kan det ju vara ibland. Det har vi alla säkert fått erfara.

Nu har jag gått 9 dagar över tiden utan mens. Har tagit två test som visat negativt. Men - jag har gjort en upptäckt som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka den.

Jag tog ett test i december, innan förra mensen. Som visade negativt. Av ren lathet lät jag testet ligga kvar i badrumsskåpet, den 20e januari tog jag det andra testet ur samma förpackning. Negativt där med. 3 dagar senare städar jag i badrumsskåpet, och hittar då båda testen. Det äldsta visar fortfarande minus, det senaste - det visar plus. Hur kommer detta sig? Slumpen?

Köpte ett nytt test samma dag men av annat märke (som f ö inte ens visade att jag var gravid när jag väntade I) och det visade självklart negativt.

Jag blir så frustrerad. När är det läge att uppsöka en barnmorska? Hur länge bör jag vänta?

Sv: Ingen mens och negativa test

testsvaret är bara pålitligt direkt efter att du tagit testet, sen kan det slå fel - precis på det sätt som du upptäckt.

Frågan är, vill du att det ska vara positivt eller är det en smärre katastrof som bör "åtgärdas"?
9 dagar över tiden utan mens och fortfarande negativt är inte särskilt konstigt, speciellt inte om då var låghormonare förra gången också. Barnmorskan behöver du nog inte besöka än... OM du vill vara gravid så är det ju bara att leva som vanligt och vänta och se. (jag testade inte alls med tvåan och trean, visste ändå...)

Men är det alternativ två enligt ovan, dvs en smärre katastrof - då bör du nog kontakta BM ganska omgående.

Ta det bara lugnt och ring din BM. Förr eller senare så lär du märka fler tecken om du är gravid. Håller tummen för att det ska vara så, även om jag är avundsjuk som tusan på dig.:D

Har du haft det så förut, att mensen uteblivit så här? Min kan hoppa över en vecka om jag blir extremt stressad. Och mitt första gravtest visade ett knappt synligt streck i rutan för "Gravid" den första tiden. Sedan blev det starkare när jag testade igen efter några veckor.

På de test jag använt står det att man ska kasta testet efter ett visst antal minuter (tex. 10) eftersom det korrekta svaret kan ändras efter den tiden och skapa förvirring.

Eller också läste du inte av testet ordentligt första gången.

Ring BM och gå dit och kolla.

när jag testade mig för denna graviditet så va jag minst en vecka över tiden, jag gjorde ett test på en eftermiddag å fick ett så diffust svar så de kunde kvittat..jag kunde verkligen inte avgöra om de va ett streck i rutan eller inte, berodde på ljus å vinkel på testet...å sambon ville jag inte fråga å stirra upp i onödan...så ficken evig väntan tills jag kunde testa i morgonurinen istället å fick samma svar...streck eller inte streck?! efter en knapp vecka hade mensen inte kommit ¨å jag testade IGEN...av annat märke å samma sak hände IGEN! då ringde jag BM å gick dit, gjorde ett test så fick hon avgöra, de såg likadant ut där men hon hade sett det förut å gratulerade så mycket!! antagligen hade jag alldeles för lite hcg(?) å urinen...så känner du dig osäker så ring din BM tycker jag, de finns inget värre än å vänta för de är juh enganska stor grej de man väntar isf...å vill du inte att de ska va så å väntar på mensen så tar de bara längre tid innan den kommer!

Lita inte på det testet som ändrade sig,..
Jag skulle nog vänta några dagar innan ja testade igen. Hållertummarna! :D

Ett tips är att använda RFSU:s test som är de som är känsligast. Jag är oxå låghormonare men fick streck när jag använde deras test. Testen säljs dessutom på typ ICA, så man behöver inte vänta på att Apoteket ska öppna...

det va deras test jag använde först när jag inte kunde avgöra själv om de va streck eller inte, fast nu i efterhand förstår jag juh att de troligtvis va streck jag såg men eftersom jag iinte visste att jag va gravid då så kunde jag ju inte veta ( krångligt :)) men de visade juh isf utslag "tidigt"

Det beror nog på om du vill bli gravid, hur regelbunden din mens är i vanliga fall, hur länge ni evtl har försökt bli gravida, om du vet om du har haft ägglossning, hur gammal du är osv osv.

hoho, nån mens än? :D:angel:

Ännu ingenting. Nu 12 dagar försenad. Min mens brukar faktiskt vara punktlig, fick dock flunsan dagen efter den skulle kommit så jag förväntade mig nästan att den skulle komma direkt efteråt när kroppen blivit återställd. Känner mig fortfarande helt normal, vilket var exakt så jag kände mig med I. De gånger jag väldigt gärna velat vara gravid men inte varit det så har jag alltid haft MASSOR med olika tecken :o

Men jag väntar vidare. Om två veckor så tar jag ett nytt test.

RFSU är värdelöst, testade det när jag var gravid med I och det visade negativt :grin: Så litar inte helt på test egentligen. Och jag vet att med mitt test med I så visade det ytterst svagt ett plus, först ett par dagar senare var det ett tydligt plus, men se där - då stämde det ;)

Det beror nog på om du vill bli gravid, hur regelbunden din mens är i vanliga fall, hur länge ni evtl har försökt bli gravida, om du vet om du har haft ägglossning, hur gammal du är osv osv.

Jag har ju redan ett barn sedan innan, jag går inte in för att kolla ägglossning och sånt utan jag har inställningen att jag blir gravid när det är rätt. Annars skulle jag inte fått I, min perfekte lillkille, som kom efter 14 månader när vi bara kört på som vanligt. :) Har haft en 100% regelbunden menstruation sen efter graviditeten, förutom nu då.

du MÅSTE ju uppdatera oss PRIO1!!!!!!! så fort det blir en förändring åt nått håll!

/vi som inte har några egna liv. :D

Att gå 9 dagar över tiden är ju inte särskilt länge, det är inte konstigt om det inte hunnit visa på testet än eller så är du helt enkelt inte gravid och din mens är fördröjd av andra orsaker. Vänta 2-3 v så bör testet visa rätt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag hade mens kring jul, ägglossning kring 5/1 (ej testad, kvalificerad gissning baserad på att jag känner min kropp och känner av äl...
Svar
9
· Visningar
1 802
Senast: ako
·
Gravid - 1år Okej. Bakgrund först. Det tog cirka två år att bli gravid med ettan. Har haft otroligt oregelbunden mens och aldrig haft koll på...
Svar
9
· Visningar
1 139
Senast: Pilo
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 677
Senast: Suspiria
·
Övr. Barn Ja, som trådrubriken lyder... Jag börjar bli fundersam över om det är något fel, eller om det är att anse som helt normalt. Bakgrund...
Svar
14
· Visningar
1 604
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka