Ja, som rubriken lyder. Jag har alltid haft korta cykler (24-26 dagar) och har aldrig varit sen under de 20+ ar som jag haft mens. Men nu ar jag pa dag 31 och ingen mens i sikte. Jag trodde den skulle komma forra helgen men den uteblev. Jag kanner mig gravid, mar lite smailla hela tiden, latta kramper i magen av och till, kan inte dricka kaffe, kanner mig standigt matt och uppblast, har "tinglingar" i brosten som ar rundare och fylligare an vanligt men de gor inte ont, kanns som om jag maste springa och kissa hela tiden fast jag inte egentligen ar kissnodig. Tog ett test igar pa e.m. som var negativt.
Vad mer kan det vara? Jag ar inte stressad, ater inte mediciner, tranar inte for mycket, har inga problem med vikten at endera hallet, och hade oht inga tankar pa att bli gravid for jag och maken har tvillingar och ar ratt nojda med det och har precis kopt en ponny till barnen, MEN vi praktiserar ju inte precis skyddat sex med tanke pa att det tog 4 IVF forsok att fa till vara barn
Kan det vara en cysta eller myom som orsakar detta? Eller for tidigt klimakterium? Nagon som har liknande erfarenhet?
Vad mer kan det vara? Jag ar inte stressad, ater inte mediciner, tranar inte for mycket, har inga problem med vikten at endera hallet, och hade oht inga tankar pa att bli gravid for jag och maken har tvillingar och ar ratt nojda med det och har precis kopt en ponny till barnen, MEN vi praktiserar ju inte precis skyddat sex med tanke pa att det tog 4 IVF forsok att fa till vara barn
Kan det vara en cysta eller myom som orsakar detta? Eller for tidigt klimakterium? Nagon som har liknande erfarenhet?