INGEN erfarenhet!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare MaddeRosa9294
  • Startdatum Startdatum
M

MaddeRosa9294

Hej!
Nu har jag bestämmt mig för att skaffa ett föl efter mitt sto (Turbanrose). Men jag vet ej efter vilken hingst!! :confused:.Det står mellan Maloubet de Pleville och HipHop. De felsta säger att Maloubet de pleville hade sperma nedsättning och att det tog siginte riktigt. Så vilken ska jag välja. Min häst hoppar som en gud! och jag vill ha en bra hopphingst. Hon är snäll som ett lamm men väldigt het på hinder och i dressyren också. Hon har inget steg och är överbyggs och en någon sänkt rygg inte mycket dock. Så nu vill jag har hjälp av er som kan lite av detta. Hon är ca 1.55 cm hör så jag vet inte om de är förstora för henne. Hennes stam: Mamma Chivita Pappa Tissot Morfar Ceylon och Farfar Toreador. KOMMENTERA GÄRNA!!! Tack på förhand!!:bow:

Sv: INGEN erfarenhet!!

Hej!
Nu har jag bestämmt mig för att skaffa ett föl efter mitt sto (Turbanrose). Men jag vet ej efter vilken hingst!! :confused:.Det står mellan Maloubet de Pleville och HipHop. De felsta säger att Maloubet de pleville hade sperma nedsättning och att det tog siginte riktigt. Så vilken ska jag välja. Min häst hoppar som en gud! och jag vill ha en bra hopphingst. Hon är snäll som ett lamm men väldigt het på hinder och i dressyren också. Hon har inget steg och är överbyggs och en någon sänkt rygg inte mycket dock. Så nu vill jag har hjälp av er som kan lite av detta. Hon är ca 1.55 cm hör så jag vet inte om de är förstora för henne. Hennes stam: Mamma Chivita Pappa Tissot Morfar Ceylon och Farfar Toreador. KOMMENTERA GÄRNA!!! Tack på förhand!!:bow:

vad ska du ha avkomman till?Dig sj el säljas?Hur stor avkomma vill du ha?

Tack för svaret! Jag ska behålla fölet och ha det till hoppning och skulle vilja att det blir mellan 1.55 och 1.69 cm stor.:)

det jag sj sett av hipp hopp avkommerna är att de varierar väldigt i storlek, men om du inte tycker en pålle under 1.60 gör något spelar det ju ingen roll:). Annars tycker jag hipp hopp har bättre gång, exteriör och temperament än MP. Annars finns Fetcher N oxå.En mkt trevlig individ det med:)

Vill bara påpeka att när en vän skulle använda Fetcher N säsong 07 så fungerade inte seminen alls.

Kan ju dock ha ändrats till det bättre nu. Mycket trevlig hingst enligt mig :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka