Inga koefficienter i fälttävlansdressyren?

P

Picasso

I alla fall på tävlingarna härruntomkring så har man strukit koefficienten på de sista bedömningsgrupperna i dressyrprogrammen för fälttävlan, dvs poängen för sits&inverkan, gångarter och de andra räknas bara x1. Är det så i hela landet? Och i så fall varför? Att inte gångarterna väger tungt känns väl OK men att inte ryttarens inverkan premieras är litet tokigt tycker jag.

Fast ryttarens inverkan influerar ju i hela ritten och borde ju faktiskt ge stor inverkan på poängen i alla rörelser.

Har också varit med om att koefficinterna varit bortagna i år, de var tex. borta i Kinda..Tycker att det är tråkigt iom att man då inte kan jämföra med sina tidigare resultat lika lätt :( Jag tycker också att dommarna ska försöka skriva ner lite mer komentarer, alltid roligt att se varför man fått en 6.a eller en 8.a, man lär ju sej faktiskt av sina misstag..!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 359
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
887
Senast: cassiopeja
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama